Lipo opladen -> lader geeft niet weer hoeveel A er in de lipo zit

Wat het aantal cycles betreft ben ik ook benieuwd... ik heb momenteel voor mijn T-Rex 500 2 5S 3300 30C packs van Flightpower, die hebben 70 cycles elk, telekens maximum ontlading van 75 %, nooit op 1C geladen (altijd minder), relatief weinig belast geweest, en ik heb de indruk dat ze al minder beginnen te presteren.

Voor een FP vind ik dat maar zwakjes...dus ik hoop dat het maar een indruk is.

Ik hou je op de hoogte...
De cycles heb ik niet bijghouden, maar het pack wat problemen geeft is wel het jongste, het ander pack is ouder. Ik heb die nog geen jaar dat lipo pack.

Ik vraag het ook omdat ik een aantal goedkope (Infinity) packs heb gehad waar grote verschillen in zaten. Levensduur van 70 tot 200 cycles, onder exact dezelfde gebruikswijze.
En nu heb ik wat Flightpower 4 cellen packs, ben wel benieuwd.

Ik heb 2 Flightpower packs (5S), 1 Outrage 5S en 1 Zippy-H 5S voor mijn T-Rex 500. Ben benieuwd wat de levensduur gaat zijn. Voor de FP's (3200 mAh)verwacht ik toch wel 150-200 cycles, gezien ik vrij voorzichtig ermee omga : nooit onder de 75 %, het zijn 30C packs, laden aan 0,78 C, altijd eerst afkoelen, ...

Van de Outrage verwacht ik eigenlijk hetzelfde, die zijn 25 C 3300 mAh, tot nu toe een 40-tal cycles en van de Zippy verwacht ik eigenlijk niet teveel, het is maar 20C 3300 mAh, en daarmee heb ik nu een 7-tal ladingen...

Voor mijn 450 heb ik 2 Outragepacks van 25C 2200 mAh en heb ik 2 packs V-Plus 2200 mAh 30C bijbesteld. Benieuwd wat het verschil gaat zijn.

Zo te zien heeft het toch met het balanceren te maken, als de lipo is opgeladen dan laat ik die op z'n gemak nog balanceren en tot nu toe heb ik geen problemen meer ondervonden.

Back