Lipo opslag / oplaad koffer

Hoi,

Omdat ik dit jaar mijn vlieg-activiteiten weer volledig wil hervatten wil ik mij een koffer bouwen. De vraag is of er hier misschien voorbeelden etc zijn van zo'n koffer zodat ik kan zien wat ik wel / niet moet proberen.
Als eerste wat komt er in mijn koffer
- Orbit Microlader PRO
- Orbit Pocketlader
- 3x 10s Lipo's (ik hoop FP's als ik geld genoeg heb)
- Orbit balancer
- en natuurlijk de kabels

Dit koffer wil ik dan bijvoorbeeld aan 1 kant stekkers maken om aan de 12V van de auto te hangen, en in het koffer dus de laders. Die dan de lipo's kunnen laden zonder altijd alles eruit te moeten halen. Waarom twee laders? Heel simpel als eindelijk de Lipo's vol zijn, moet ik de onvanger accu of zender accu meestal ook nog laden. ;)

Graag tips etc..
Roel

Als je 10S lipo`s gaat laden, zou ik de auto met rust laten.

Precies, tenzij je je auto stationair wil laten draaien de hele middag... maar dat is weer erg slecht voor je motor. Stationair heeft hij minder oliedruk dus slijt harder blabla :P

Ik ben overigens nog steeds ERG tevreden over het generatortje en de koffer met laders. Lichter dan een zware loodaccu en prijs/lading ook interessanter...

Cheers,

Richard

Bovendien is de autoaccu gemaakt om kort veel stroom te leveren, en heel snel kapot gaat als je hem voor dit doel gaat gebruiken.
Kleine vliegaccu`s kun je prima op de auto doen, bij het zwaardere werk (t-rex 600) heb je snel startkabels nodig en een nieuwe accu :wink:

hoi,

Tja nouja, niet aan 1 auto, ik ga bij iedereen op het vliegveld af om 1 a 2 keer op zijn akku toe mogen opladen. Mag best ;)
Het is ook meer voor thuis, daar kan ik het ook allemaal in 1 station duwen, maar inderdaad die 220V oplossing is ook een idee.

Groeten
Roel

Mijn budget koffertje...

DSCN2688.JPG

Back