Graag wil ik weten hoe het opwarmen van lipoos moet worden gedaan. Als ik nu weet dat ik morgen ga vliegen dan leg ik mijn accu in een geisoleerde doos of kist met een warmtebron en een ( koelkast) thermostaat en stel dat af op 30 of 40 c.
Maar hoelang mogen accuus warm blijven of zijn wegens de levensduur ? Normaal lees ik : bewaren rond 15 c. Dat ze warm beter presteren dan koud is bekend. Dat ze dan ook minder slijten lijkt mij ook duidelijk. Maar de accu moet dan toch ook door en door warm zijn en niet alleen de buitenkant. In zwevers gebruik ik graag zo klein mogelijke accuus wegens gewicht en om de prestatie te halen is opwarmen dan eigenlijk een must. Wie wil daar is een verhaaltje over maken ?
Grt. Wim eon
Maar hoelang mogen accuus warm blijven of zijn wegens de levensduur ? Normaal lees ik : bewaren rond 15 c. Dat ze warm beter presteren dan koud is bekend. Dat ze dan ook minder slijten lijkt mij ook duidelijk. Maar de accu moet dan toch ook door en door warm zijn en niet alleen de buitenkant. In zwevers gebruik ik graag zo klein mogelijke accuus wegens gewicht en om de prestatie te halen is opwarmen dan eigenlijk een must. Wie wil daar is een verhaaltje over maken ?
Grt. Wim eon
Laatst bewerkt: