Lipo pack serieschakelen?

Ik vraag me af of het mogelijk is om in plaats van 1 6s1p pack 2 3s1p packs serie te schakelen.

Kan iemand me uit de droom helpen?

Geen enkel probleem, mits .....

De 2 pack's van exact het zelfde type zijn en van ongeveer de zelfde levensduur (qua aantal ladingen) .....

Kort gezegd als ze de zelfde inwendige weerstand en ontlaadkarakteristiek hebben kan je (Lipo) pack's "oneindig" combineren, zowel parallel (meer capaciteit) als in serie voor meer spanning, en combinaties van serieel en parallel zijn ook mogeijk (mits de individueele cellen zo gelijk mogelijk zijn) .....

Ook erg belangrijk is dat je ze beiden eerst apart oplaad en het liefst na gebruik ook weer apart oplaad. in 6s laden kan dan ook maar laad ze nog wel om de 5 vluchten even apart op om te zorgen dat ze niet verschillend qua lading en spanning worden.

Als je dit wil doen omdat je dan geen nieuwe lader hoeft te kopen dan kun je het beter laten, laden duurt wel ERG lang dan... Uiteraard is het mogelijk, maar als je een GOED 6S1P pakket hebt en een goede lader kun je deze in 30 minuten laden... erg fijn op het veld als je meerdere keren wil vliegen :wink:

Ik gebruik zelf voor mijn T-rex 600 de FlightPower 6s1p pakketen en een ThunderPower 1010 + 210balancer (zitten gekoppeld) om het geheel te laden.

Waar ga jij deze 6s pakketen voor gebruiken?

Groetjes,

Richard

Dirk zei:
Geen enkel probleem, mits .....

De 2 pack's van exact het zelfde type zijn en van ongeveer de zelfde levensduur (qua aantal ladingen) .....

Kort gezegd als ze de zelfde inwendige weerstand en ontlaadkarakteristiek hebben kan je (Lipo) pack's "oneindig" combineren, zowel parallel (meer capaciteit) als in serie voor meer spanning, en combinaties van serieel en parallel zijn ook mogeijk (mits de individueele cellen zo gelijk mogelijk zijn) .....
Als ik even doordenk dan is het zelfs mogelijk om b.v. een 1500 en een 1000mAh parrallel te schakelen.en meer van deze units in serie te schakelen.
Wel allemaal dezelfde C waarden natuurlijk.
Of zie ik nu wat over het hoofd. :?

ja je ziet iets over het hoofd ;) De accu die het beste spanning houd moet de meeste stroom leveren. Dit verschilt enorm en simpel het aantal C en type accu is niet genoeg. Dezelfde accu's die 10 en 50 cycles hebben gehad zijn al verschillend.

Als ze de zelfde ontlaadkarakteriestiek hebben zou het moeten gaan ..... ik zou het niet zondermeer aanbevelen, alleen met nauwkeurig testen kan je bepalen of die cellen "matchen"

Back