Lipo pakketten

Ik ben van plan om een Trex 600 aan te schaffen.
Nu zijn lipo's voor deze heli vrij duur en een lader die 6 cellen (22,2v) kan laden helemaal.
Mag je ongestraft 2 paketten van 3 drie stuks aan elkaar knopen of moet je daar één pakket van maken, scheelt namelijk nogal in de aanschaf van een lader, laders voor 3 cellen zijn er genoeg maar voor 6 cellen is een ander verhaal.

Bedankt

Addy

Als ze de zelfde capaciteit hebben is het geen probleem, er zijn er meer die het zo doen om de zelfde reden.

Let wel op dat je boven de 4000 mAh bij 20C uit komt want anders redt je het niet met de eventuele stromen als je hem op zijn donder geeft.

gr Remco

Mag je ongestraft 2 paketten van 3 drie stuks aan elkaar knopen of moet je daar één pakket van maken, scheelt namelijk nogal in de aanschaf van een lader, laders voor 3 cellen zijn er genoeg maar voor 6 cellen is een ander verhaal.

Ik heb zelf 2 pakketjes van 2 x 3s1p 4100 15C van Hi-model die ik gebruik op mijn 600. Ik vlieg (nog) geen hard 3D, dan gaat dat prima.
Haal soms 10 minuten uit een pack (max 80%)!

Deze kun je bestellen bij MFIS of RCTechnics, kosten 98 pleuro per stuk, dus nog geen 200 euro voor een accupack voor de 600.

Ik laadt de hele handel op de Thunder Power 1010C met een 210V balancer, dan kan ik zo'n dubbelpack (6s1p dus) in een minuut of 20 voldouwen (tot ca. 96%) op het veld (8,25A laadstroom)

Het is ff een uitgaaf, maar die is het op lange termijn zeker waard. Als je maar met max 4A kunt laden en je hebt 3 of meer packs, dan moet je echt lang wachten voordat je vliegt.

Back