Hezik. Wat betreft veruit de meeste accu's en batterijen ben ik het met je eens dat die via de KCA afgevoerd moeten worden. Bij ons is het alleen zo dat je ze niet met ander KCA mag mengen en zo inleveren. Batterijen/accu's MOETEN appart!
Wat de LiPo's aangaat ben ik het niet met je eens want zoals ik al schreef daar zit NIETS in dat gevaarlijk is bij verbranding of stort op een vuilnisbelt. Er zit ook vrijwel niets in dat teruggewonnen kan worden om hergebruikt te worden. Alleen een klein beetje aluminium zou eruit gehaald kunnen worden. Helaas kost dat meer dan het op zal brengen vooral in geld maar ook in energie!
Bij verbranding zal de warmte energie die in zo'n LiPo zit gebruikt worden voor de opwekking van energie of warmte voor stadsverwarming of iets soortgelijks. Dat is het meest bruikbare dat je nog met zo'n accu kunt doen.
Hieronder vindt je drie linkjes waar je in kunt lezen hoe je afgeschreven LiPo's het beste ongevaarlijk kunt maken en wat je er dan mee moet doen. Met een klein beetje zoeken kan je nog veel meer van deze aanbevelingen vinden.
De eerste is van de BMFA (British Model Flying Association).
De tweede is van Thunderpower.
De derde is van Kokam. Kijk op pagina 26, punt 12.
Wat de LiPo's aangaat ben ik het niet met je eens want zoals ik al schreef daar zit NIETS in dat gevaarlijk is bij verbranding of stort op een vuilnisbelt. Er zit ook vrijwel niets in dat teruggewonnen kan worden om hergebruikt te worden. Alleen een klein beetje aluminium zou eruit gehaald kunnen worden. Helaas kost dat meer dan het op zal brengen vooral in geld maar ook in energie!
Bij verbranding zal de warmte energie die in zo'n LiPo zit gebruikt worden voor de opwekking van energie of warmte voor stadsverwarming of iets soortgelijks. Dat is het meest bruikbare dat je nog met zo'n accu kunt doen.
Hieronder vindt je drie linkjes waar je in kunt lezen hoe je afgeschreven LiPo's het beste ongevaarlijk kunt maken en wat je er dan mee moet doen. Met een klein beetje zoeken kan je nog veel meer van deze aanbevelingen vinden.
De eerste is van de BMFA (British Model Flying Association).
De tweede is van Thunderpower.
De derde is van Kokam. Kijk op pagina 26, punt 12.