LiPo set bestellen?

• Topicstarter Topicstarter Dannyb
  • Startdatum Startdatum
D

Dannyb

Guest
Hallo,

Ik ben van plan om LiPo batterijen en een oplader te bestellen, maar ik weet niet precies wat ik allemaal moet hebben. Ik heb zelf dit lijstje gemaakt:

K3Hd4.png

Nu vraag ik me de volgende dingen af; is dit lijstje compleet en zijn 'B-Grade' batterijen goed?

Gr,

Danny

wat zeggen ze zelf over Bgrade accus......... niet goed.
Ooh, ik zie nu ook pas de tekst die erboven staat.. Maar als ik de B-Grade accu's vervang door Zippy / Turnigy batterijen is er dan nog iets dat ik mis? Zoals dit lijstje;

mryUH.png

nav_base.jpg

B-Grade Lithium Polymer packs are great for those not-so-important models or testing. They have a high internal resistance (thats bad), normally wont last past 60 full high-discharge cycles and may become puffy over time.
B-Grade packs are structurally sound, but lack the performance of our A-Grade packs such as Flightmax, Rhino and TURNIGY.
hexTronik usually sells B-grade batteries to smaller vendors who in turn sell online at a discount. However we're now offering them to you at discounted prices, for those not-so-serious applications.

Laatst bewerkt door een moderator:
de voeding heb ik geen kijk op, maar die lader die smoort waarschijnlijk op de moment dat je hem in de stekker propt...

Waarom zou die lader opsmoren?

In principe is combo goed, al zou ik kijken voor iets zwaardere voeding. Je zit met een 60W voeding en je lader is 50W. Die voeding die je koopt is waarschijnlijk geen topspul dus die zal redelijk op z'n limiet werken. Is er ook een 80W voedingetje die niet te duur is? Met de voorgestelde zal het werken hoor, maar een beetje marge is misschien wel aan te raden.

Een goede lader gaat heeeel lang mee.. BV hyperion.. ze zijn ook nog eens heel goed met garantie., des te beter de lader, des te blijer de accus, des te meer power, des te blijer jij bent...

Een goede lader gaat heeeel lang mee.. BV hyperion.. ze zijn ook nog eens heel goed met garantie., des te beter de lader, des te blijer de accus, des te meer power, des te blijer jij bent...
Dat klopt wel, maar ik zit echt aan een budget gebonden :( Ik kan proberen wat meer geld te krijgen, maar wat voor budget moet ik dan op rekenen?

Een lader van 20 euro toevertrouwen aan een pack van 5000maH is gewoon een polymeerbom in de garage!!!

(maak je ouders bewust van het gevaar in een goedkope lader...)

Een lader van 20 euro toevertrouwen aan een pack van 5000maH is gewoon een polymeerbom in de garage!!!

En de Imax B6 Pro, is dit wel een fatsoenlijke lader?

Ik heb zelf ook de B-6 lader. Een imitatie nog wel! haha
Gebruik het zelf al een paar maanden dat ding. Ik laad 2s 5ah en 3s 5ah accus mee..
Allemaal turnigys, geen problemen mee!
Balanceren doet die ook goed. max verschil is 0.01v per cel.
Het is geen optimale lader, dat weet ik, maar voor die prijs doet die zijn werk goed.

Ach, jullie maken er allemaal wel een drama van hoor! Zo'n Hobbyking-lader laadt hier toch al een jaar en daar is echt niks mis mee! Al die mensen die denken dat alleen Graupner en Multiplex en al die dure Europese merken goede producten maken, moesten maar eens bijgepraat worden.

Een beetje nalezen her en der levert en niet al te beste uitkomst voor de lader...

Wil je een lader waar je mee verder kan, en kunt op vertrouwen, kijk eens naar de icharger modellen...

Is dat niet gewoon precies hetzelfde in een ander verpakkingkje?...

Hong Kong iCharger ic6 Balance Charger, iCharger ic6 Balance Charger suppliers and Manufacturers

Hong Kong IMAX B6 Balance Charger, IMAX B6 Balance Charger suppliers and Manufacturers

Alles is hetzelfde. Gewicht, formaat, laadcapaciteiten.

lol. dit vind er wel over.waarschijnlijk heb je niet eens ervaring met deze laders. die werken perfect! gewoon kopen die lader! voor de voeding zou ik toch luisteren stoomstrijkijzer!

Bedankt voor de hulp! Ik heb alleen nog niet echt een beter voeding kunnen vinden? Waar zou ik zo'n beetje op moeten zoeken?

Als je voor de imax gaat is een ibm laptopvoeding voor een t41 series laptop ideaal!

de goedkope voeding die ik indertijd bij m'n imax had, knalde op een avond uiteen met enorme rookontwikkeling...

Back