Lipo "sist" als ik er op duw.

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik heb enkele weken geleden een lipo accu op de grond laten vallen, er was op de hoek een bluts in. Naar de winkel geweest omdat ik bang had dat die stuk was, maar blijkbaar was er niets aan de hand, ze was op de hoek wel wat opgezwollen. Nu enkele laadbeurten verder zwelt dus elke keer een beetje harder op.

Wat me nu ook opvalt is als ik op die opzwelling druk hoor ik lucht ontsnappen, een soort sis geluid. Maar de zwelling blijft dus. Aan de lader zie ik niets speciaal, laad met een ultramat 10 en er valt mijn niets merkwaardigs op. Laad nog volledig vol.

Wat is hier aan de hand?

Satoer zei:
Tja wat denk je zelf? ;)

Ruikt die lekker naar aardbeien?

Nee, we hebben beide (winkelier en ik) niets geroken aan de batterij. Normaal als er een "zoete" geur afkomt is die geraakt maar hier dus niet het geval. Daarom dat ik het raar vind en jullie advies ff wil inroepen.

Tja, als de lipo bol wordt is die inwendig toch echt stuk. Of die nu lek is of niet. Dat sissende geluid is zeker ook niet goed. Gewoon niet meer gebruiken die lipo cel. Gewoon een nieuwe tussen solderen in het pakket en de oude weg gooien. Geen risico's nemen.

Back