Lipo soldeer vraagjes

Ik heb een graupner 3 cell lipo 1500mah no 7635.3 en hier zit een mpx6 stekker op maar ik wil deze in een heli gebruiken die een bec aansluiting heeft kan ik de mpx6 stekker vervangen door bec? of moet ik met een verloop kabeltje werken?

ik heb nog een lipo liggen zonder balanceer kabel er aan nu heb ik pas een balanceer kabel gekocht hier voor en wil deze er op solderen zijn er nog speciale dingen waar je op moet letten met het solderen van een lipo?

Een stekker omsolderen kan altijd..

Echter is de vraag of het beter is om je heli stekker te vervangen of die van je accu. Een bec. stekker is niet een van de betere stekkers. Echter heb ik mijn piccolo hier altijd prima mee gevlogen.

Solderen van lipo: In elk geval je lipo niet te heet stoken.. een beetje beleid. En zorgen dat je soleerlipjes heel blijven. 1 van de accu polen is aluminium wanneer hier je lipje afbreekt kan je alleen nog met speciale alu tin solderen.
Voor de rest soldeer ik zelf gewoon normaal aan mijn lipo's.

Voor tips en voorbeelden heeft Bert vd. Vecht een site over lipo's solderen geloof ik.

Groeten Vincent

de speciale alu tin soldeer waar is die ergens te krijgen?
Ik heb al eens rond gezien in de bricco maar daar hebben ze hem niet.

patteet zei:
de speciale alu tin soldeer waar is die ergens te krijgen?
Ik heb al eens rond gezien in de bricco maar daar hebben ze hem niet.

In Westerlo, niet eens zo gek ver van je vandaan, bij www.parafix.be te verkrijgen.

Tel 014/ 54 22 68

De man in kwestie heet Jef, vriendelijke kerel, vliegt bij onze club, in Schaffen.

Back