lipo vol, lipo leeg

Hallo,

Waarschijnlijk ligt het antwoord voor de hand, maar ik heb uit HK een 2x een 900 mAh 11,1 V Accu ontvangen.
Deze heb ik opgeladen, netjes gebalanceerd maar na 1 minuut vliegen geeft mijn regelaar al aan dat hij leeg is...
Mijn regelaar stond nog geprogrammeerd om uit te gaan onder low voltage.
Dit is vreemd omdat, als ik de accu aan mijn balancer hang, er netjes 4,17 V aangegeven word :snipersmile:mij maar lek, de accu is niet onder zijn niveau, maar toch stopt hij er mee voordat ik mijn 1e bochtje kan inzetten...

Daarom, het ligt voor de hand en dit is een typisch gevalletje jammer maar een HK kwaaltje, én pech dat is 15 euro weg?, of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reactie's

Jeroen

Het kan zijn dat het voltage drastisch instort bij het vliegen en weer oploopt zodra je ze aan de lader hangt.

Als de lader voorzien is van een ontlaadfunctie zou ik die eens proberen met 5 amp. ofzo en kijken wat het voltage doet ;)

Staat de regelaar ingesteld om automatisch het aantal cellen te zien?
Het zou kunnen zijn dat ie op een 4S accu staat ingesteld en dan al gelijk de cut-off voor een 4S bereikt?

Hoe hoog staat je cut-off?

Edit, zie net dat het een 3S esc is, dus dat moet wel goed zitten.

Laatst bewerkt:
het gaat om deze speed controller HobbyKing Online R/C Hobby Store : TowerPro w18A Brushless Speed Controller $9.99

Specs moet ik weer even op zoeken, die hou je nog tegoed, maar omdat ik met Rhino's lipo geen problemen heb ( 3S) , die vlieg ik leeg tot 3,7 V dan begint de bec pas in te grijpen, wellicht indd. eens kijken of het decharge effect heeft, ik hen een B5 lader en die functie zit er ook op.
Morgen even proberen.
Dus ontlaadfunctie op 5 A zetten en dan maar gáán?, ik ben benieuwd, denk dat ik dan wel even bij de lader blijf kijken wat er gebeurt met de lipo, heel veel vertrouwen heb ik daar nog niet in...

jullie horen hoe dat af loopt

thnx

uh_viewItem.asp

Yep ... Je moet er wel bij blijven , anders kan je ook niet zien wat het voltage doet onder belasting ;)

Als het voltage bij die belasting snel inzakt heb je het probleem gevonden.

BEC = battery eliminator circuit. Het is de regelaar die ingrijpt. Ik weet niet beter dan dat je onder belasting tot 3V per cel kunt gaan, hou 3.3V/cel aan en je zit safe...

Op dit moment is hij aan het ontladen met 0,4 A.
Ik kan alleen tot 1 A instellen, 5 A gaat dus niet lukken.
Spanning neemt heel geleidelijk af, en klapt dus niet ineens in elkaar.

Wacht af tot hij op 9 V geëindigd is en dan weer eens laden/balanceren en kijken of het effect heeft gehad.

0,4A is niet zoveel ... Daarmee benader je de belasting onder het vliegen niet natuurlijk , en dat is juist het belangrijkste wat ie doet onder echte belasting ;)

Klopt, duurt me ook te lang, denk dat ik m zo even aan m'n vlieger hang en dan eens een rondje gas geef.

Edit; maatje van mij heeft een meter die je er tussen kunt hangen, eens kijken of dat een oplossing is, dan kan ik het gelijk aflezen ;)
stom eigenlijk, schiet me net te binnen.. mooier kan ik niet zien wat er nou eigenlijk gebeurt..

Word vervolgt!

Laatst bewerkt:
Back