Lipo voltage meten bij fpv 250 quad

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door anthem2, 1 aug 2015.

  1. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Vandaag EINDELIJK!! mijn fpv setje aangekregen. Een Fatshark teleporter v3 met pilot HD cam. Dit alles al eens getest op 1 van mijn Rc wagens en werkt top! So far so good maar ik gebruik de balance plug van mijn lipo om het boeltje te voeden, normaal sluit ik hierop een buzzer aan om niet onder het voltage te komen maar dit kan dus niet meer. Is er een optie buiten een soort Y kabel om toch deze buzzer aan te sluiten?
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Buzzer op je Naze32 aansluiten ? Piept niet heel hard maar is te horen.

    Of een mini OSD natuurlijk.
     
  3. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Idd een mini(m) OSD erin.
    Kan je altijd je spanning in de gaten houden, geeft ook hoogte aan dmv baro als je naze32 die heeft, en nog wat functies.

    Beter wel om je voeding aan te passen naar hoofdbekabeling ipv via je balanceer stekker. Is niet zo betrouwbaar.
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik denk dat hij bedoeld dat hij zijn videozender aansluit via een FatShark Filtered FPV Transmitter Power Supply die bij zijn teleporter setje zat Dennis :)
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Inderdaad ik sluit daar de lipo op aan met de balance plug. Ik heb geen full naze maar een acro. Aan de naze aansluiten lukt dus normaal? Maar dan heb je wel het probleem dat deze niet ziet of er 1 cel al te leeg wordt getrokken denk ik. Met die aparte buzzer heb je voltage meting per cel en zit je dus altijd safe als ik me niet vergis.
     
  6. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Goede lipo's zakken nagenoeg gelijkwaardig in.
    Je kunt op de naze32 zelf je drempelspanning instellen dus je kunt altijd op safe gaan.
    Heb dacht ik a 3.4/3.5V per cel staan. Vroeg zat en heb je nog net wat over om te landen.
    Gemiddelde liposaver gaat later aan.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2015
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    De buzzer die ik heb kan ook ingesteld worden en staat op 3,4v per cel dus inderdaad veilig. De naze kan je dus instellen, dat ga ik eens bekijken. Moet hier dan nog iets apart aangesloten worden zoals een buzzer? Of gaat deze de regelaars dan nog laten verder doen op halve kracht zoals de autotjes?
     
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Je moet een active buzzer (5V) aansluiten op de Buzz uitgang van de naze.

    http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...ctive+buzzer.TRS0&_nkw=active+buzzer&_sacat=0


    Via de PC kan je de totaal spanning opgeven voor het schakel punt bv 10.5V

    Nee de regelaars kennen geen reduce power mode. Wil je ook niet want de kans dat alle regelaars gelijk tijdig schakelen is klein en dan val je uit de lucht.

    Op tijd landen is de beste optie :)
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Net effe een video gekeken op youtube over die buzzers en is inderdaad makkelijk te installeren en in te stellen maar verder in de video zie je die persoon ook een + kabel aansluiten op het board. Dit is dan nodig om de naze te laten zien hoeveel stroom je hebt veronderstel ik,maar waarom enkel die rode + draad en geen - ?Het kan toch nooit zo zijn dat de naze een hoeveelheid stroom kan zien met maar 1 kabeltje?
    En dan had ik nog een laatste vraag,ik heb hier lipo buzzers liggen van mijn autotjes,kan ik daar een buzzer af solderen en deze gebruiken op de naze of moet ik gewoon eentje bestellen als in het filmpje?

    Betreft dit filmpje:

     
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Foutje...
     
  11. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Je massa draden zijn allemaal onderling verbonden dus vandaar dat je de optie hebt om hem te laten vervallen. Je naze heeft al een massa uit het 5V lijntje. Je meet de accuspanning. Niet de stroom.
    Al zou dat vast met een current printje die er een spanning van maakt waar je osd weer een stroom referentie van berekend ook nog wel kunnen.

    Heb hem zelf beide aangesloten maar zou idd niet hoeven. Soms zelfs beter van niet ivm risico op groundloops.

    Aangezien ik zelf ook weer net bezig ben met dit en op 4s wil vliegen heb ik nog even opgezocht wat er aangesloten mag worden. Dat is tot 6s lipo. 26V

    Je liposaver is voorzien van elektronica. Vaak minimaal 2s om hem aan de praat te krijgen en meet dan per cel.. Dus nee dat gaat niet werken.. De buzzer eraf solderen en op je naze aansluiten gaat ook niet werken. Zijn passive buzzers. Ofwel die moet je een frequentie (wisselspanning) aanbieden.
    Je naze geeft continue 5V.
    Dus heb je een active buzzer nodig die dat intern regelt. Anders klikt ie alleen bij inschakelen.
     
  12. Rooster

    Rooster

    Lid geworden:
    30 mei 2013
    Berichten:
    104
    De Naze meet ook geen stroom maar spanning en ja, dat kan gewoon d.m.v. dat ene draadje. Hij meet dan het potentiaalverschil tussen dat draadje en zijn eigen massa. Simpel.
    Wat betreft die buzzer: zoals Dennisk al zei het moet een 5V active buzzer zijn. Dus dat even uitzoeken. Hou er wel rekening mee dat als je een 4s lipo gaat gebruik je de min. spanning alarm aanpast.
     
  13. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Thanks voor de info! Ik ga dus op zoek naar een active buzzer,al dan niet op ebay,en sluit deze gewoon alleen aan.
     

Deel Deze Pagina