Lipo voltage meter kapot?

Al op een andere accu geprobeerd?
Al een andere meter op deze accu geprobeerd?

Kan zijn dat de balanceerkabel niet goed contact maakt

De meter geeft wel rare waardes per cel: deze moeten ongeveer tussen de 3,0 en 4,2 Volt liggen...
Kan ook zijn dat ik het niet goed gezien heb op het filmpje...

De - (min) van je balanceerkabel hoort op de - van de buzzer, anders werkt het niet zoals het hoort!

Al op een andere accu geprobeerd?
Al een andere meter op deze accu geprobeerd?

Kan zijn dat de balanceerkabel niet goed contact maakt

De meter geeft wel rare waardes per cel: deze moeten ongeveer tussen de 3,0 en 4,2 Volt liggen...
Kan ook zijn dat ik het niet goed gezien heb op het filmpje...

Heb hem op al mijn 7 lipo's geprobeerd, geen succes. De waardes slaan ook nergens op. Heb hem op alle mogelijke manieren er nu ingedrukt, ook geen succes. Deze gaat terug.

De connector van Sommige accu's slaan 1 stap over (1 leeg pinnetje. Je hebt je handen ervoor dus kan ik dat niet zien
Gr
Martin

Niet bij de connector op het filmpje. Er zijn 4 contacten zichtbaar en het betreft een Li-Po met drie cellen. Klop dus. Geen pen overslaan. Dit overslaan komt voor bij Hyperion Li-Po's.

Ik heb ook wel eens accu's gehad die recht van de winkel al een cel compleet op 0 volt hadden..

Das niet goed.
Wil je hetzeker weten, moet je er even met de multimeter op

Als de Li-Po meter niet goed werkt met zeven verschillende Li-Po's (zie openingstbericht) dan is de kans wel erg groot dat het probleem in de Li-Po meter zit.

Dat bij zeven Li-P'o's een cel kapot is lijkt me erg onwaarschijnlijk

Met een multimeter sluit je verkeerd gebruik van de lipo tester uit.

Aangezien ik hiervoor al drie schijnbaar andere manieren heb gezien om het ding aan te sluiten...

Als de Li-Po meter niet goed werkt met zeven verschillende Li-Po's (zie openingstbericht) dan is de kans wel erg groot dat het probleem in de Li-Po meter zit.

Dat bij zeven Li-P'o's een cel kapot is lijkt me erg onwaarschijnlijk

Lijkt mij ook duidelijk dat het niet aan de 7 lipo's ligt (waaronder 2 nieuwe Zippy's) Snellader van KDS geeft bij alle lipo's ook 3 cellen aan.

Back