Lipo voltage

Hallo,

Ik heb net een nieuwe Turnigy Accucel-6 binnengekregen. Ik heb net geprobeerd om mijn 3-cell 3600 mah lipo op te laden, maar de lader zei: low voltage. Ik heb de batterij doorgemeten en er zit nog maar 7,7 volt in. Weet iemand wat ik moet doen???

Jasper

Accu-spanning van elke cel afzonderlijk meten via balancer-connector.
Methode
www.scriptasylum.com
-> RC calculations
full

-> electrical menu
-> measure cell 1 (2, 3, ...)
en
-> System wiring
Zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?

bat_measure_bg.gif

'Verplicht' leesvoer voor LiPo gebruikers. Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.
Modelbouw FAQ's - MBF
-> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
-> Het laden en balanceren van LiPo accu's

Wat instructie-filmpjes voor omgang met LiPo's. Jouw Maxtraxx heeft dezelfde 4-knops bediening als lader in de filmpjes
Accu's laden, gebruiken en bewaren

'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum
Wat is een lipo en hoe gebruik je die. - MBF
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

Laatst bewerkt door een moderator:
Met het kijken op het Internet meet je geen celspanningen van een Li-Po.

Neem een multimeter en stel die in op 20 volt gelijkspanning. Doe de meetsnoeren in de connectors van de multimeter die bedoeld zijn voor het meten van spanning.

Op de balancerstekker zijn aan één zijde de zilverkleurige lipjes van de connectoren te zien. Plaats de rode meetpen van de multimeter op het lipje dat hoort bij de rode draad. De zwarte meetpen plaats je op het lipje dat behoort bij de (waarschijnlijk) zwarte draad naast de rode draad. Nu lees je de spanning van de eerste cel af. Zet nu de zwarte meetpen één lipje verder en zet de rode meetpen op het lipje waar eerst de zwarte meetpen was. Nu meet je de spanning van de tweede cel. Herhaal dit voor de derde cel.

Zet de balanceerconnector vooraf heel goed vast zodat deze niet kan verschuiven, Wees heel erg voorzichtig dat je met de meetpennen geen kortsluiting maakt. Dat levert je gegarandeerd verbrande bedrading en brandwonden veroorzaakt door vloeibaar koper op. Met de stroomsterkten die een kortgesloten Li-Po cel kan leveren valt absoluut niet te spotten.

Het beste kan je de meetpennen tot bijna het laatste metalen puntje omwikkelen met wat plakband. Zoals gezegd, sluiting is snel gemaakt!

Je bent gewaarschuwd!

Als je denkt dat je zelf niet handig genoeg bent om dit te doen, zoek dan hulp bij een ervaren persoon.

Ik heb een halfuur lang op internet en op de lader gekeken of ik het ergens kon vinden, maar helaas zonder resultaat.
Waarom op internet gaan zoeken als het antwoord al gegeven is???

Accu-spanning van elke cel afzonderlijk meten via balancer-connector.
Methode
www.scriptasylum.com
-> RC calculations
full

-> electrical menu
-> measure cell 1 (2, 3, ...)
en
-> System wiring
Zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?

bat_measure_bg.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Soms kan je een cel reanimeren door alleen die cel even op te laden tot iets over de 3V en dan over gaan op normale procedure maar of het nog helemaal goed komt is de vraag.
Als je op de hoofd lijn die 7.5v meet dan is er in ieder geval overal verbinding.

uhmm een cel met 0,01V reanimeren is als een mummie opgraven en die proberen te reanimeren...

er moet nog wel wat over zijn om te doen. in dit geval is het cel eraf knippen en als 2S gebruiken of een nieuwe accu kopen.

Back