Lipo vonkt

Hoi

Idere keer als ik de lipo aan de balancer wil aansluiten dan vonkt de min van de balancer kabel en brand het kontact door.
De lader staat niet aan.
Het is iedere keer dezelfde accu die dat doet.
De min van de balancer kabel zit aan de min van de lipo accu.
Wat doe ik verkeerd, of wat kun je er aan doen.

En als je de lipo's aan de heli aansluit, dan vonkt die ook iedere keer.
Is dat normaal?

De min is de aansluiting waar alle cellen samen komen, in de andere draden van de balancer stekker komt steeds 1 draad van een enkele cel uit. Dus op de gekleurde draden staat ongeveer 4V en op de zwarte de som van de cellen. Dat kan de rede zijn dat hij vonkt.
Hopelijk is dit het antwoord. Maar meer heb je aan een oplossing. Ik heb al mensen gezien die een extra kabeltje eraan solderen met een weerstandje zodat de spanning minder groot is bij het aansluiten van het eigenlijke contakt in de heli.
Jakko

zou je even de printbanen op de balancer print moeten kijken. maar zoals de accu's op de 2e foto aangesloten liggen is het rode draad van de balancer van de linker accu samen gevoegd met de - draad van de balancer van de rechter accu. als desze op de balancer print niet samen zitten, sluit je 1 cel kort geloof ik. (zal er eens goed overheen moeten gaan. een goto van de balancer print zou helpen :) )

Het vonken bij eht aansluiten aan een regelaar is normaal. dan laden de condensatoren van de regelaar op namelijk. :)

Jakko, nee dat kan de reden niet zijn.

Klamath, je sluit alle (10 hier) cellen kort als je de balanceerkabels verkeerd in serie zet tov de hoofdkabels.

Als je foto's kloppen, en je niet nu de andere 2 goudcontacten hebt verbonden, en de printplaat is op een logische manier opgebouwd dan heb je ze denk ik juist aangesloten en zou hij dit niet moeten doen.

wil je een foto van de sporen op de print plaatsen.

Fonken bij het aansluiten van de regelaar is normaal, maar bij 10S (8s en meer imo) zou ik er wat tegen doen, zie ook vonk-vermijden-bij-aansluiten-accus-met-hoge-spanning

Laatst bewerkt door een moderator:
Back