LIPO voor EasyGlider Pro

Ik heb een EasyGlider Pro aangeschaft.
Deze is voorzien van een MPX aansluiting voor de accu.
Nu kan ik een dure LIPO van Multiplex aanschaffen van 72 Euro. zie Li-BATT eco 3/1-3000 (M6) (#157236)

Als alternatief vond ik een Hacker LIPO voor 30 Euro. Zie Hacker Li-poly accupack 11.1 V / 3800 mAh (20 C) Stekkersysteem EC3 / XH in de Conrad online shop

Mijn vragen zijn:
Is dit een goed alternatief?
Zo ja, wat te doen met de aansluiting? De Hacker heeft een EC3 aansluiting en de Easyglider Pro een MPX

Alvast bedankt voor de reactie.

Ik zou deze bestellen of een slagje lichter, de 2650MAh versie:

ZIPPY Flightmax 3000mAh 3S1P 20C (DE Warehouse)

Turnigy nano-tech 2650mah 3S 25~50C Lipo Pack (DE Warehouse)

Beide aanzienlijk goedkoper dan de schandalig geprijsde lipo's van MPX en voldoen prima. Zit je echt aan de maximale hoogte met de 36mm van de MPX lipo moet je even verder zoeken bij Hobbyking. Gewicht is belangrijk maar als je er heel iets overheen zit is geen ramp, dan doe je de lipo iets dieper in het toestel. Lichter is ook niet erg, scheelt alleen vliegtijd; dit maak je eventueel goed met het verminderde gewicht ;)

Ok, wederom dank...prijstechnisch erg interessant.
Wat betreft de MPX aansluiting. De genoemde LIPO's hebben allemaal een andere aansluiting. Wat is het devies in deze?

Ik kan de connector aan vliegtuig kant maar ook aan Accu kant vervangen.
of eventueel een converter kabeltje?

Balanceerstekkers zijn voor zover ik weet universeel. Wat ik doe;

ik gebruik meerdere systemen voor verschillende dingen.

- Ik heb de JST plugjes voor de kleinste modellen (hoewel ik daar steeds vaker gewoon servo stekkers voor gebruik, lekker universeel)

- ik gebruik de groene MPX pluggen als ik meerdere dingen tegelijk wil aansluiten (bijvoorbeeld meerdere lipo's of motoren ineens op een accu aansluiten), ook voor doorkoppelen van ailerons zijn deze makkelijk

- Ik gebruik T-connectors in de modellen die meer stroom trekken, hoewel ik sinds vorig jaar deze allemaal aan het overzetten ben naar XT60 ivm hogere belastbaarheid en omdat ze aan veel nieuwe accu's standaard zitten

- En vervolgens de bekende gold connectors voor de hoogstroom verbruikers als warbirds en EDF. Deze toestellen hebben - net als mijn DLG's - dedicated accu's die nergens anders in gebruikt worden en vaak ook nergens anders in passen.

Met andere woorden, kies een voor jou makkelijke - en betaalbare - optie en ga deze universeel gebruiken tot je toepassingen iets anders vereisen.

Ik had voor mezelf de keuze gemaakt.
Ik heb de ZIPPY Flightmax 3000mAh 3S1P 20C aangeschaft en inmiddels ontvangen.
Daarop zit een XT60 connector.
Heb dus gelijk een setje XT60 connectoren aangeschaft en ga de connecter op de ESC vervangen.
Je reactie bevestigd de goede keuze:-) Dank

Succes en ik hoor graag even van je hoe goed je EZglider balanceert met de 3000. Ik vlieg 'm met 2200 (zwaartepunt behoorlijk achterlijk ivm thermieken) en ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Mijn EG heb ik uitgerust met de originele EasyGlider PRO 3S TUNING (#33 2650)
Echter ligt het zwaartepunt met Turnigy nano-tech 2200mAh Lipo te ver naar voren en moet ik wat lood aan de staart tapen.
Ik vraag mij af als ik een zwaardere (gewicht) lipo (en wat meer capaciteit) er in zou zetten of ik het balanceerlood dan niet meer nodig zou hebben, dit omdat de lipo voor het grootse deel achter het zwaartepunt (70mm) ligt.
Iemand hier ervaring mee?

In het algemeen vliegtuigen met dezelfde vliegsnelheid gewicht en vleugel oppervlak.
Het is ook wel van belang dat de motor ophanging hetzelfde is of eenvoudig kan worden aangepast.;)

Back