Lipo voor hk500gt uitleg/advies gevraagd

• Topicstarter Topicstarter dcb103
  • Startdatum Startdatum
D

dcb103

Guest
Ik heb een soort vraag. Ik heb van iemand een nieuwe hk500GT overgenomen en ben deze nu aan het strippen en gelijk wat onderdelen aan het vervangen,omdat hij zeer slecht (lees geen LT, sommige schroeven ontbraken, gyro verkeerd geplaatst, onderdelen vergeten,etc) gebouwd was , hier zit 1 lipo bij een turnigy 5s 3000 18.5v.

Er zit een 13t in en ik wil er graag 1 of 2 lipo's bij en ik weet buiten de lipos voor een 450 eigenlijk niet veel van lipos. Nu zie ik een helehoop lipos voorbij komen maar heb geen flauw benul of de lipo welke erbij zit wel gebruikt kan worden voor deze heli.

Kan misschien iemand een redelijke lipo aanraden (aub niet super duur) en misschien gelijk het verschill uitleggen in vliegeigenschapen tussen een 5cel of 6cel en de 18.5 of 22.2v.

ALvast bedankt en groet,
Dave

Hey

Als het goed is staat dat uitgelegd in de HANDLEIDING van de T-Rex500!
Ff downloaden en lezen dus!

Mocht het daar niet in staan word het in dit topic duidelijk uitgelegd: lipo-s-trex500

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
5s tov 6s: minder power en je lipo ziet meer af.
meest gebruikte lipos voor trex 500 (en clonen)
je aantal tandjes op je pinion bepaalt natuurlijk ook je toeren: dit kan je narekenen op bvb Heli Club Westland - Headspeed Calculator (brushless) powered by ReadyHeli.com , zorg dat je je motor kv kent he

gewone rondvlucht: 20S 3000 6s of de 25C 2650 6s
3d: 30C of 40C 3000 of 2650 6S
wat ik wel deed is de lipo tray doen zakken

hoe meer C je neemt, hoe beter je lipos er tegen zouden moeten kunnen en dus langer leven..
wat is je vliegstijl? ik merk bvb met mijn 6hv op 12S met oude 20C en nieuwere 30C's een ENORM verschil in power..

good luck!

Back