Lipo voor newbee's BMI Arrow (EZ clone)

Heya!

Als newbee snap ik van accu's en laders nog maar weinig, ben al de hele dag aan het lezen maar kan door de vele bomen het bos niet meer zien.

Bij RCkix.be ga ik waarschijnlijk een BMI Arrow kopen, zoals ik op diverse fora lees zijn er heel veel problemen met de ESC/Motor/Servo's van de AXN Clouds Fly. Daarom wil ik de Arrow.
Arrow ARF

Als lipo geeft RCkix aan 11.1v 1000 mah, maar dat lijkt mij erg weinig als ik naar de EZstars en AXN topics kijk, daar lees je 1800-2200mah 3s.

De ESC van de BMI arrow is een 20A, dan neem ik aan dat ik een discharge 20C lipo moet nemen..?

Bij hobbycity kom ik op T2200.3S.20 (max charge rate 4C) $10
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack $9.99

Is dat wat?
En dan een lader/balancer.. HELP!
Het hoeft geen super snelle lader te zijn, want dat gaat weer ten koste van je Lipo's lijkt mij.

Bedankt,
Lexy

Laatst bewerkt:
Die accu kun je prima mee vooruit.
Ik ben begonnen met vergelijkbare kist met een vergelijkbare motor en een 1500mAh Lipo (105 gram) en haal daarmee een vliegtijd van 15 minuten.
Naast de accu heb ik nog 105 gram extra ballast nodig om het zwaartepunt goed te krijgen.

Als lader is een Imax B6 of een Turnigy accucel-6 een voordelige lader. (beide bij HK)
Beide werken op 12V, voor 220V heb je nog een 12V 5A adapter nodig.
(Ik gebruik een oude laptop voeding)

Laatst bewerkt:
hallo
dit was mijn eerste ladertje: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories $22.99
achteraf verkocht, eigenlijk spijt van gehad van de verkoop... (deze kan tot 6S lipos laden)
wat je dan nog nodig hebt is een voeding, ik had nog eentje over van een pc die toevallig dezelfde uitgang had.

Deze lader is gemakkelijk in gebruik en het is ook handig dat de balanceerder is ingebouwd, net als de balanceerstekkertjes.
Op zich is het niet nodig de lipos ALTIJD te balanceren, 1 op 2 keer is zeker meer dan voldoende. balanceren duurt langer en zorgt ervoor dat elke cel dezelfde geladen spanning heeft. Als bv de spanning als volgt is 4,18 4.10 4.18 is dan is de 2de cel uit balans. door te balancen komt dat terug goed....

tip voor je connectors: steek op AL je lipos dezelfde connectoren, als je dan later extra toestel(len) hebt kan je tenminste dezelfde lipos gebruiken...

als ze spreken over de lipo laden aan bv 2C dan mag je die laden aan bv 3600 als het e 1800mah lipo is of aan 1C is dat dan 1800. tegenwoordig kunnen bijna alle lipos aan 2C geladen worden zonder de levensduur te verkorten

persoonlijk vind ik 1100 3S wel heel ligt hoor... de S staat voor cel, dus 3S= 3cellen is 11.1 volt.

Laatst bewerkt:
Top!
Het is de Imax B6 met een losse adapter geworden, de Turnigy was in back order -661 of zo iets. Tevens een paar T2200.3S.20's

Bedankt voor jullie hulp.
Lexy

Hallo Ron,
Die had ik al door gelezen maar alle links bij die FAQ van binnen dit forum zijn dood.
En vele externedoen het niet veel beter.

Bedankt voor de moeite in iedergeval :)

he solex
jij ook hier

ik hoor net bij dat brandje dat je de arrow inmiddels hebt
leuk toestel ik wil hem ook ter vervanging voor mijn wild hawk en die moet in de toekomst mijn film en FPV model worden
verder heb ik een balsa kist van robbe de charter waar ik die kodak playsport filmpjes mee maak
een opgevoerde F18 van hobbyking op 4cellen (vliegt rond de 120)
en nog wat ander schuim spul
we vliegen meestal op de linie enof het strand, meestal smorgens uit dienst als het weer het toelaat
bij verdere vragen weet je ons te vinden nu he
gewoon ff bellen of langskomen op de bastiondreef (thuis mag ook uiteraard)

welke lipo's heb je inmiddels? die van bovenstaande link gebruik ik ook prima lipo's

we gaan binnenkort maar eens ff bouwen en dan de maiden uiteraard

we hebben hier inmiddels 3 vliegers dus dat word best gezellig zo
marcel is onder de naam mapi ook tevinden op het forum en kun je de bouw van zijn extra 300 volgen verder kun je mij vinden op youtube met allemaal filmpjes van den helder vanuit de lucht onder de naam wippo76
groet
willem

Laatst bewerkt:
Back