Lipo voor Wind 'S 50E

Yep, 4000mAh tot 5000mAh zal voldoende zijn. Evenals 20C, 30C of meer is overdreven en maakt de accu's aanmerkelijk zwaarder. Met jouw setup kom je op zo'n 50A i.c.m. een APC-E 17x8" prop. :D

Ondanks mijn eerdere goede ervaringen met Zippies, de QC van Zippy is het afgelopen jaar imo ernstig achteruit gelopen. Dat houdt in dat de kans dat je een pack met een defecte cel geleverd krijgt, groter is geworden.

Ik zou voor Hyperion lipo's gaan, of desnoods TopFuel of Thunderpower.

Is het budget beperkt, dan Rhino's pakken. Zijn in principe ook Zippy cellen, maar de kwaliteitscontrole is aanmerkelijk beter.

@henri,

is de QC bij de turnigys (en dan met nano de Nano-techs) ook slechter geworden, of echt alleen "zippy"
Alle HK servo's hebben zo hun gebreken. Ik heb nu twee pakketten (Turnigy 6S 3600mAh 30C en Zippy 4S 4000mAh 30C) die ondanks regelmatig gebruik en af en toe cyclen spontaan na een paar maanden een dode cel hadden (tijdens laden zakte de spanning ineens weg naar 0,08V in luttele seconden 8O). De controle heeft daar niets aan kunnen doen, de LiPo's hebben het al die tijd perfect gedaan zonder onbalans tijdens ontladen en bij het laden nagenoeg gelijke interne weerstand (de Graupner DUO Plus 50 geeft dat netjes per cel aan).

Sinds kort gebruik ik lipo s van stefans Lipo shop.
Deze lipo s worden tot tevredenheid gebruikt bij de X modellen.
Voor € 130 schafte ik een 25 C 10 cellenpakket van 4400 Ma aan.( SLS ECO power line)
Thunderpower en Hyperion kosten meer dan het dubbele.
Met 1200 gram gewicht wel 70-80 gram zwaarder dat de Thunderpower en de Hyperionpakketten met dezelfde specificaties.
Een interessant adres voor een aantrekkelijke serie lipo s

Back