L
lesswoods
Guest
Als beginner heb ik (na enkele maanden gevlogen te hebben met de Easystar) een Magister aangeschaft.
Hierbij heb ik een Flightpower EVO 20 , 3300mAh , 3s1p , 11.1V bijgekocht op aanraden van de winkelier.
Ik heb deze nu één keer volledig opgeladen, en daarna is de batterij enkel gebruikt voor het toestel rijdend te testen...je weet hoe dat gaat als het iets te winderig is en hem toch eens wil proberen...
ik vermoed dat hij (ik doe een gok) ongeveer half leeg is.
ik zou deze voor men eerste vlucht zeker goed vol willen laden...
nu is men vraag hoe ik dat best doe ?
moet ik deze eerst ontladen voor ik hem terug oplaad ? of kan ik hem gewoon terug opladen zoals de eerste keer ?
doe ik het ontladen door de motor te laten draaien of kan dat met de lader? (ik heb een ultramat 10)
een balancer heb ik voorlopig nog niet omdat de winkelier me zei dat dat de eerste paar ladingen niet nodig was.
nu lees ik hier en daar op het forum dat dit wel noodzakelijk is voor de LiPo
daarom bijkomend vraagje:
Wat is een goede (ook goedkope) balancer die ik met mijn combinatie kan gebruiken ?
(ultramat 10 en Flightpower EVO 20 , 3300mAh , 3s1p , 11.1V
Hierbij heb ik een Flightpower EVO 20 , 3300mAh , 3s1p , 11.1V bijgekocht op aanraden van de winkelier.
Ik heb deze nu één keer volledig opgeladen, en daarna is de batterij enkel gebruikt voor het toestel rijdend te testen...je weet hoe dat gaat als het iets te winderig is en hem toch eens wil proberen...
ik vermoed dat hij (ik doe een gok) ongeveer half leeg is.
ik zou deze voor men eerste vlucht zeker goed vol willen laden...
nu is men vraag hoe ik dat best doe ?
moet ik deze eerst ontladen voor ik hem terug oplaad ? of kan ik hem gewoon terug opladen zoals de eerste keer ?
doe ik het ontladen door de motor te laten draaien of kan dat met de lader? (ik heb een ultramat 10)
een balancer heb ik voorlopig nog niet omdat de winkelier me zei dat dat de eerste paar ladingen niet nodig was.
nu lees ik hier en daar op het forum dat dit wel noodzakelijk is voor de LiPo
daarom bijkomend vraagje:
Wat is een goede (ook goedkope) balancer die ik met mijn combinatie kan gebruiken ?
(ultramat 10 en Flightpower EVO 20 , 3300mAh , 3s1p , 11.1V