lipo vraagjes

lipo's kunnen prima paralel :) (wel per cel ook paralel schakelen dan)

opladen met balancer is zeker een must..

qua cellen merk aanbeveling.. even wachten tot er mensen langskomen met meer verstand daarvan ;)

rcgroups zei:
I hope everyone had a great time at SEFF this weekend—I know my father and I did. The Castle Creations controller SHV performed flawlessly, the new Hacker A150’s performance was outstanding and the Tanic battery packs outperformed their specifications.

I want to let everyone know what caused the problem I experienced on my third flight on Friday after I landed. The set up I used to fly this airplane is a 15S 2P 10,000 milliamp battery. This set up allows the motor to draw 180 amps. To achieve this battery combination I used 6 5S1P 5,000 milliamp battery packs—two sets of 3 battery packs are hooked up in series and those two sets are then hooked up in parallel. The failure I experienced was a mechanical one. Just after takeoff the parallel plug for one of these sets came unplugged and this caused the entire system to operate on only 3 batteries instead of 6. This means I was drawing 180 amps from a 5,000 milliamp pack instead of from a 10,000 milliamp pack. I can say for sure that this was the problem because after examining 5 of the remaining 6 batteries, on three of the battery packs I had 4 volts per cell. The other two battery packs had only 3.3 volts which means that no current was being drawn from one set of batteries. I am pleased to say that once the repairs were made I had three very successful flights on Saturday using the same controller, motor and 4 of the original batteries.

Dit is te vinden in deze draad http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=677235

Castle Creations is aan het testen met een high voltage high amp regelaar welke bij 90 volt ook nog eens 200 ampere kan verdragen.
Dan Landis heeft een vergelijkbare regelaar van Castle in zijn model in gebruik.

hee thomas ben jij nu weer van plan
je gaat toch niet met een brushles meedoen (staat in de regelemnten dat het niet mag) :lol: :lol:
:turn-l: ben benieuwd maneke
groetjes marcel

merci voor je antwoord ,

ik weet alleen niet of 8.8Ah genoeg is voor en half uur rijden
de spanning in ieder geval wel
shippen die gasten lipos ook overzee ?, towerhobbies doet dat alvast niet omdat het flammable goods zijn

ik zag net dat ze ook 14.8 packs hebben van 8Ah

zou ik die twee aan twee kunne gebruiken om tot 29.6 en 16Ah te geraken ?

T.h.o.m.a.s. zei:
merci voor je antwoord ,

ik zag net dat ze ook 14.8 packs hebben van 8Ah

zou ik die twee aan twee kunne gebruiken om tot 29.6 en 16Ah te geraken ?

of ze overzee verzenden weet ik niet...

als je 2 van die packs samen zet, heb je óf 29,6volt/8ah.....óf 14.8volt/16ah... dus het is het een of het ander :)

Weet waar je aan begint.. je tikt zo € 1000 af voor zo'n pakket.

Neem anders eens contact op met user Mantra van dit forum. Die vliegt een vario schaalheli met 2p10s pakketten die kunnen wat jij wilt, als ik mij niet vergis.

Hij heeft losse cellen gekocht en er zelf pakketten van gemaakt. Schijnt al goedkoper te zijn.

het zou op ong 550 dollar komen voor vier van die paketten
das voor ong 600 euro voor je deur incl taxen

maar ik zal hem zeker een bericht sturen
dankjewel ;)

Back