Lipo

Hallo,

Ben mij evene aan het orienteren op wat voor cellen ik de Acrobat SE ga gebruiken. Motor Orbit 15-14 en een Jazz 55-6-18. Heb zelf al redelijk wat gelezen over lipo's maar blijft een moeilijke keus, de lipo's zijn vooral qua gewicht erg aantrekkelijk voor zo'n lichte heli.
Ik heb hier al een paar lipo's laten zien die wel erg goedkoop zijn maar of dit ook echt iets voor de heli is? http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=21328&postdays=0&postorder=asc&start=120
Ik wilde in eerste instantie voor sanyo 12/3300HV cellen.

Dit maakt de lipo's wel erg aantrekkelijk maar toch begrijp ik niet het mega prijsverschil.

Info's zijn welkom.

Ed

Dit pakket is te vinden op ebay.com. Ik heb zojuist een mailtje gekregen van degene die deze lipo's aanbied, en je kunt geen balancer hierop aansluiten. Het pakketje zou mij 62 euro incl verzending, invoer niet meegerekend.

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit goed zal gaan werken voor deze prijs. Vooral omdat de spanning al heel aardig inzakt bij een belasting zoals beschreven in rcuniverse.

Frank welke lader heb jij in gebruik?

Mvg

Ed

De Graupner ULTRA DUO PLUS 30.

Met de laaste software!! (er zijn veel winkels die de oude nog hebben liggen).

Wat is dan nieuw, automatisch aantal cellen detect en appart LiPo programma.

Deze lader kost in Duitsland rond de 130 euro

Persoonlijk vind ik hen 1000x beter dan die $@^&* 630 Shulze

Je moet de Ultra Duo Plus 30 met engelstallige software hebben. Om de een of andere reden zit hier een ander Lipo programma in. Deze meet voor het laden de spanning en vraagt dan het aantal cellen te verfirieren.

Rick

Wel ik heb zojuist deze goedkope 4000mAh lipo besteld en ga deze testen.

Ik zal even opletten bij de lader om de juiste taalkeuze te pakken.

Mvg

Ed

Net even met Hong Kong gemailt, ze gaan een pakket voor mij maken, 5200mAmp, voor US$89, Ik ga dat maar eens proberen.

Frank,

Kun je op het pakket wat je hebt besteld ook een balancer aansluiten?

Het pakket dat ik deze week binnen krijg heeft dat niet standaard erop zitten. Laat jij alle lipo via de Graupner lader ook die van de MP.

Ed

Nee, ik zal zelf een aantal draden voor de balancer moeten solderen.

Ja, ik laad alles met de Graupner.

/Frank

Vandaag het pakket ontvangen.

Even laden 1950 mAh en vol was de accu, leuke lader de Graupner detecteerd zelf het aantal cellen.

Gaan vliegen 8 minuten gehoverd begon al erg donker te worden even flink aan de pitch getrokken, vermogen genoeg zou ik zeggen. Geland en de temperatuur nageken ze waren gewoon een beetje warm. Ik probeer morgen echt eens wat Amp uit de lipo's te trekken en zal dan een de temperatuur meten.

Wat mag de temperatuur van een lipo zijn iemand een idee?

Ben nu de accu weer aan het laden benieuwd hoeveel het verbruik was de lader gaf aan dat er nog 15,5V aanwezig was.

Mvg

ED

Is dat hoveren of rustig vliegen?

Wij verbruiken in 3D ongeveer 3300mAmp in 9 min.

Dat was hoveren en rustig rondvliegen kleine rondjes en soms vol pitch open trekken. heb jij enig idee hoe warm jou pack is na 9 minuten?

Ed

Wel inmiddels 4 vluchten gemaakt.

1e 8 minuten rondvliegen 1655mAh geladen

2e 9 minuten rondvlucht met stall turns 2162mAh geladen temperatuur 40C

3e 12 minuten rondvlucht met loops rolls 2675mAh geladen temeratuur 44C

4e 12 minuten rondvlucht loops rolls inverted nog geen laad gegevens temperatuur 45C

Ed

Ziet er goed uit. Moet ik ook maar zo'n pakketje aanschaffen.
Staat er een bestelnummer op?

Frank,

Zou maar even wachten heb ondekt dat er al een gaatje zit in een van de cellen, wacht op antwoord vanuit hongkong.

Ik heb tevens maar de Flightpower extreme pack met 5000mAh gekocht, kijken of ik hiermee verschil merk.

Mvg

Ed

Sjit ik hoop dat ze het pakket omruilen.

Ik ztuur je even een pb'tj met mn email adres

Back