lipo

• Topicstarter Topicstarter rccars
  • Startdatum Startdatum
Zowiezo niet in 1/10 onroad , offroad weet ik niet zeker... maar ik als onroad rijder heb dus genoeg aan die lader voor 2s 5000 mah accutjes?

Ja. Hij kan 5A laden = 1c van je 5000mAh accu. Je moet alleen nog wel een voeding erbij kopen die dan minimaal 5A kan leveren...

50W is voor een auto meer dan genoeg.
Heren vliegers, kunnen jullie er even op letten dat wij in de auto's met hooguit 2s, dus 7.4V rijden!
er zijn mensen die met 3s, dus 11.1 rijden, maar dit is om hoge snelheden te kunnen halen en niet om te racen!....

4, 5 of 6s dat komt in een auto eigenlijk niet voor....

:confused: :confused: :confused:

Misschien in de 1/10 wagens.....:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Maarrrrrrr in mijn 1/8 Truggy rijd ik met 5S 5000mAh 5C Hyperion :worship: :cool: in combi met een NEU 1550KV.........
Lijkt zo nu en dan meer op vliegen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Met bij passende Hyperion lader is 20 A laden geen probleem :p
Accu pack blijft lekker koel en is in een dik half uurtje vol.
Moet ik aardig mijn best doen om de andere accu leeg te krijgen.....
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat..........

En zoals je eigenlijk al aangeeft is het meer vliegen dan rijden.....
5 cellen lipo van 5Ah, is behoorlijk veel vermogen, of eigenlijk, KAN behoorlijk veel vermogen leveren en zoals je zegt is er dus eigenlijk niet goed met dat vermogen om te gaan....

Maar i.d.d. mijn excuses, ik ging wat kort door de bocht.

Overigens is voor het gros van de electrorijders een 50W lader meer dan zat...
Trouwens, Turnigy heeft ook nog de 150W versie... is 2x duurder, maar omgerekend dus ook nog steeds iets van 50,-, en die kan op 230 worden aangesloten.....

Laatst bewerkt:
Inderdaad, kan niet op 230 worden aangesloten, ik haalde wat laders door elkaar....
Je zult dus nog een voeding moeten hebben...

Back