lipocellen

hallo , ik zat te denken aan een trex600 .
ik vroeg me af , hoe zit dat met lipos , ik lees nl dat velen t hebben over 6s lipos .
anderen hebben t weer over 10s lipos , wat is t verschil ? wat is beter ? passen ze alletwee in de gewone
trex 600 ? en ik las laatst ook iemand die een trex te koop had , t ging hier over een 450 , maar die was niet van align werd er gezegd
wie maakt ze nog meer dan ?? wat is t verschil , of is t iets met grijze import te doen ??

van de T-Rex450 zijn al velen copiën gemaakt en heb volgens mij ook wel eens gelezen dat de T-Rex ook weer een kopie zou zijn van weetikniet.

De T-Rex600 vliegt standaard op 6 cellen lipo idd. Daarmee schijnt hij prima te vliegen. Er zijn alleen altijd mensen die meer power willen.
Hoewel richard rond de 2.5KW uit een 6S setup trekt. maarja, wel 120 amp dus. Met 10S kan je de amps een stuk lager houden met hetzelfde vermogen.

Watt= Volt x Amp.
2520Watt = 21V x 120A
2520Watt = 35V x 72A

Met die lagere amperages kan je in principe goedkopere (ladere C-rating) lipo's gebruiken. Wel heb je een High voltage regelaar nodig en ook een motor met een lager KV.

Ligt er ook heel erg aan wat je doel is hè. wil je 3D raggen of rustig rond tuffen...

ok , maar hoe zit dat met de 600 qua setup. ik lees net bv een advertentie op marktplaats , een kerel die
zn 600 aanbied , met regelaar en allen , servos en gyro , onder t mom van ; wegens omschakeling 10s .
dit had ik ook al eens hier op t forum gezien bij te koop . wat is de gewone alu t rex dan ? goed voor hoeveel cellen ?
en is dat genoeg zoals ie standaard in de winkel staat ??

Een helicopter op zichzelf is niet 'goed voor hoeveel cellen', alhoewel er bij een bepaald formaat wel meestal voor een bepaalde hoeveelheid cellen gekozen zal worden.

Het zijn de regelaar en de motor die in principe bepalen hoeveel cellen je moet hebben. Kort door de bocht is het vaak zo dat hoe meer vermogen, hoemeer cellen. De 's' aanduiding, geeft aan hoeveel cellen er zijn.

Een 10s pakket heeft dus 10 cellen die in serie staan. Deze levert dan grofweg 37 volt.

Voor meer uitleg aangaande de aanduidingen bij lipo's, verwijs ik je naar de FAQ, waar Ernst dit allemaal perfect heeft uitgelegd:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=27

ok , dank voor link .
dus een standaart normale trex 600 , is met de bijgeleverde esc en bec dus in principe gemaakt voot 6 cellen ,
en als mensen ,met 10 cellen vliegen , hebben ze er andere motor , esc en bec ingezet ? of snap ik t nog steeds niet ??

Back