Lipoly feller maken. Paddles gezocht en advies over staart..

Tadango

Forum veteraan
Ik wil mijn lipoly wat feller maken. Ik krijg max 6.5 graden op de cyclic omdat anders de stuurstang tegen het hoofdtandwiel aan loopt :( Tijd voor andere paddles ;) welke zouden hier mooi op kunnen? Mooie carbon paddles leken me wel wat :) Passen mooi bij de bladen ;)

Verder is de staart erg tam. Er zit een HS81 op met max hevel stand en een GY240. ATV staat op 125% (max dus). Langere hevel wil niet anders loopt het tegen de carbon as aan waarmee de kap vast zit. Hiermee draait hij niet zo snel als ik wil. Erg traag beter gezegd. Standaard raptor in AFP is bijna 2x zo snel.... Help?

Tadango zei:
Verder is de staart erg tam. Er zit een HS81 op met max hevel stand en een GY240. ATV staat op 125% (max dus). Langere hevel wil niet anders loopt het tegen de carbon as aan waarmee de kap vast zit. Hiermee draait hij niet zo snel als ik wil. Erg traag beter gezegd. Standaard raptor in AFP is bijna 2x zo snel.... Help?

Dat van die paddles weet ik niet maar van die 240 is al eens eerder wat geschreven in http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12310
weet niet of het het zelfde probleem is maar zou het even doorlezen

gr Remco

Gyro is geen probleem. Als ik zeg RECHTS gaat dat ding ook meteen netjes naar rechts :) op 80% lichte hunting soms met wat wind. Piro snelheid is alleen te langzaam :( Servo reageert lekker direct. Staat ook meteen stil na een piro. Dat is het dus niet... Hij stuurt ook goed vol de servo aan.

hoi,

misschien kan je wat grotere of dunnere heckrotorbladen proberen. ik heb nooit met een elektro gevlogen, maar wat ik wel weet is dat hoe groter en dunner de heckbladen zijn, hoe harder hij piroet. Maar je moet wel oppassen dat je niet te grote neemt, dan kan de motor en de aandrijving naar de staart het niet meer aan.

grt,
nando

De gain van die gyro gewoon wat lager zetten. Dan gaat de piro rate omhoog bij de 240 en de 401. Dit zou eigenlijk niet moeten, maar helaas is het wel zo :-)

Tadango zei:
Ik wil mijn lipoly wat feller maken. Ik krijg max 6.5 graden op de cyclic omdat anders de stuurstang tegen het hoofdtandwiel aan loopt :(
6.5 graden??? dat is wel heel weinig. positief en negatief 6.5 graden?

Tadango zei:
Ik heb... "had" een HS85 op de staart zitten (ook max standaard hevel stand), deze is zelf nog iets trager als de HS 81. Nog nooit problemen mee gehad, deed het erg goed. De pirorate was zo snel dat als ik hem abrubt afbrak, de tanden stripte :lol: Dus ik denk niet dat je probleem bij de servo zit.

Kan je niet gewoon je headspeed even flink wat oppompen? Dan ben je van al je problemen af: De cyclics worden sneller en je pirorate.

Michel,ik denk dat ie met 6,5 graden de uitslagen van de cyclics bedoelt,en niet de collectieve uitslag ;-)

6.5 op de cyclics inderdaad. Op de pitch heb ik + en - 9 zoals aangegeven in de bouwbeschrijving. Dat is ook niet zoveel :( Hij wil wel stijgen maar echt snel gaat dat ook niet. Zou je denken dat headspeed te laag is. zou kunnen...... Toch vlieg ik met 3s zoals aanbevolen.

Mar eerst andere paddles. Weet iemand waar deze te krijgen zijn? Moeten die een bepaalde grote hebben??

Back