!!!!!!!!lipo's en kortsluiting???!!!!

Kan, maar het hoeft niet. Ligt er ook aan hoe lang, van even kortstondig zal je weinig merken. Van lang kort sluiten verbrand die.

was heel ff want ik had draadjes van lader naar lipo gemaakt en ik wilde weten of ze goed waren en toen kwamen de uiteinde die in de lader moeten tegen elkaar aan...het was een hele domme fout...
ik ging ook meteen flippen....:S

Heb het onlangs ook meegemaakt, als ze niet te lang kortgesloten geweest zijn mag dat geen direct probleem geven. Hou ze goed in de gaten bij het laden na dit voorval maar zal wel ok zjin.

hoe laden jullie de lipo's meestal?
ik denk sowieso buiten maar iemand zei ook dat ik er een stoeptegel op moet leggen...

gebruik zo'n lippo laadzak. dat is een soort gepanzerde zak waarin je ze kan opladen. is lkkr veilig. en mochten je lippo's toch beschadigd zijn, staat niet meteen je huis in lichtenlaaien 8)
ik heb hier ergens op het forum een draadje gezien over die zakken. ook met filmpjes. heel indrukwekken!

Freek, ben niet bang, die lipo's zijn echt nog niet stuk. Mij is het ook al eens gebeurt dat ik een pakketje kortsloot en dat merkte ik pas nadat alles bloedheet werd. Dit is nu een van mijn beste pakketjes.

Dat laden in van die kisten en speciale zakjes is niet nodig en eigenlijk een vorm van geldklopperij door bangmakerij van enkele mensen/handige handelaren. Wil je toch in een "veilige" pot laden dan neem een aardewerken bloempot en leg daar je lipo in. Dek dit eventueel af met een plasticzakje of juttezakje met zand.

Gelukkig had ik in het begin alleen maar 350 mAh pakketjes nicad.... hier 5 of 6 van in serie en dan denken "hé een leuke ketting!" en dan achter je net in elkaar steken :D ooops....

Werd lichtelijk warm ... 42 volt om je nek...

Groeten

hey!! hartstikke bedankt!!! ik begon al helemaal te flippen toen ik vonkjes hoorde knetteren...

wat ik nog niet begrijp is met C of zo...

want met mijn lader kan ik C instellen maar dan is het gewoon de capiciteit van de accu (2000mAh) en het voltage (7.4) en de soort accu (lipo dus...)
voor de rest kan ik niets instellen qau laden dus....

C is eigencapaciteit van de accu...
Voor de lader houd dit in dat hij moet weten hoeveel capaciteit de accu heeft. 2000mAh x 1C is 2000mAh....

Wanneer een accu voor het vliegen 20 C kan leveren bedoelt met 20 keer de eigen capaciteit.. dus in dit geval bv. 20 x 2000mAh is 40000mAh oftwel 40ampere

Groeten Vincent

2 cellen in serie 1 parallel, (2 cellen in totaal dus *2x1 = 2)

dus je hebt een pakket die 7,4V levert met een capaciteit van bv 1500mAh

stel je hebt een 2s-2p (4 cellen in totaal 2x2 = 4)
dan heb je een pakket die 7,4V levert met een capaciteit van 3000mAh.

of je hebt een pakket van 6s-4p (24 cellen in totaal 6x4 = 24)
deze zou dan 22,2V en 6000 mAh zijn.

mijn lader vraagt om de capiciteit van mijn accu en dat is 2000mAh met accu is dus 2s-1p betekent dat dat ik gewoon 2000mAh moet instellen?

Groeten Freek

Back