Lipo's en kunststofrompen in de kou

• Topicstarter Topicstarter David Wielemaker
  • Startdatum Startdatum
D

David Wielemaker

Guest
Ik heb wel eens ergens gelezen dat lipo accu's niet gebruikt kunnen worden onder de 0 graden, maar ergens anders stond weer dat ze tot -20 gebuikt kunnen worden.
Ik probeer het liever niet uit met risico voor eigen vliegtuig :wink: dus vraag ik het maar even.
En ik vlieg met electrozwevers met kunststof rompen, iemand heeft wel eens gezegd dat je hiermee beter niet in de kou kan vliegen omdat ze broos worden en snel breken.
Hoe zit het nou precies :?: en word het deze winter alleen indoorvliegen of kunnen we fijn buiten blijven vliegen (wel handschoenen aan :idea: )

David Wielemaker zei:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat lipo accu's niet gebruikt kunnen worden onder de 0 graden, maar ergens anders stond weer dat ze tot -20 gebuikt kunnen worden.
Hoi David, je bent van plan goed door te zetten; had je vandaag even kunnen beginnen bij plus8. De lipo's blijven goed presteren, echter na 1minuutje loopt de temperatuur(bij stevige belasting)in de liep op tot 35gr, waarmee de spanning iets toeneemt. Zoals bekent uit de tabellen, zie bijv. elektromodelfug.de
V.w.b. de kunststof rompen> abs verliest idd z'n taaiheid bij lage temperaturen, maar waneer e.e.a. knak zegt...?Kom testen zou ik zeggen!!! Of zit je al in winterslaap?!

cu, rob

Back