Lipo's gezocht voor Eco Piccolo. Etech 1200 iets?

Tadango

Forum veteraan
Ik zoek goede cellen voor mijn piccolo. Ik heb nu kokam 700 3s1p, 45 gram, maar die trekken de stroom net niet. Ik heb de 410 tunings motor erin en de lipo safe begint nu wel erg snel te branden. Ook worden de accu's wat warm :(

Welke cellen zijn goed? Ik wil een accu van 50-100 gram max!

De etech 1200 zijn wat oud, er zijn vast wel nieuwere / betere. Ik zag ook de thunder power 1320 cellen, 91 gram. Maar iets lichter zou beter zijn voor de motor ;)

Iemand een goede tip voor perfecte cellen? En een goed verkoop punt ;)

ik vind die polyquest dingen wel vrij prijzig, de thunderpowers trouwens ook.

E-Heli vliegers bij ons op 't veld bestellen lipo's (o.a.) bij www.helihobby.com misschien heb je daar wat aan? Ze hebben daar heel wat 'smaken' lipo packs.

100 gram is wel weer erg zwaar, ik heb geen brushless ;)

880 zou kunnen, moet ik eens naar kijken.

Die thunderpower kost 50 euro voor 3s1p, tja...

Hoe lang ga je het nog uitstellen... Zoals jij tekeer gaat met dat ding, loops, auto's, stalls, piroflips, sustained chaos... Koop een brushless :roll: ;)
Beter nu meteen goed kopen dan later na veel geborstelde versleten te hebben.

Die brushless is echt de beste investering die ik ooit aan die hummingbird gedaan heb.

gewoon zo laten dat ding, als dalijk die lipoly binnen is kijk je dat ding niet meer aan :wink:

Gerard snapt het ;)

Ik wil de piccolo wel indoor gaan vliegen in de winter. Hiervoor moeten de accu's wel heel blijven. Alleen vliegen met overbelaste accu's kost me accu's dus dat moet anders. Ik stunt er nu zo mee omdat ik niets anders heb en dat automatisme van corrigeren wil krijgen. Hoe gekker je doet hoe sneller je leert. Voordeel van de piccolo is dat het voor een paar euro weer vlieg als je loeihard ergens in vliegt. Dan kan je erg gek gaan doen ;)

Oplossing :

869.jpg

Net echt of niet?? :) Past mooi, mooi in balans.

3s2p KOKAM 700

Graag zou ik jullie advies vragen voor een soortgelijke vraag als aan het begin van dit draadje.

Heb diverse berichten op het forum gelezen, maar ik kom er gewoon niet uit. Er staan zoveel verschillende verhalen en tips....

Situatie is als volgt: Ik heb een Piccolo Fun, standaard motor met koeler en een direct drive tail motortje met koeler (aircraft-world). Ik gebruik pack van Lipo accu's van Kokam 350MH-3S (30 gram).

Aanvankelijk met originele staartmotortje kon ik zo'n 7 minuten vliegen voordat de Liposafe ging branden.

Sinds ik de DD tail motor gebruik begint de Liposafe eigenlijk vrijwel direct flauw te branden. Of dit toeval is en er iets anders aan de hand kan zijn weet ik niet, maar lijkt mij niet. Op zich is er vermogen genoeg om te vliegen het liposafe-je gaat ook direct uit als je het gas dicht trekt.

Ik vlieg ondanks het flauwe branden toch een paar minuten, totdat de liposafe echt fel brand. (Ook dan nog is de Liposafe meteen uit bij uitschakelen motor). Alle cellen geven bij individueel doormeten dezelfde spanning. De motortjes zijn na het vliegen ook niet overdreven heet volgens mij.

Kan ik concluderen dat het vermogen van de gebruikte accu gewoon te kort schiet?

Wat is de oplossing? Een zwaarder accupack?
Ik zag als advies bv voorbij komen de PQN0880SP-3S (68 gram), of PQ1100 3-S (86.4gram), of Kokam 1500 3-S pack (100 gram)?

Of kan dit niet de reden zijn en moet ik een andere hoofdmotor proberen? Een G310, 410? Of in combinatie met een zwaardere accu?

Het beste zal zijn brushless naar wat ik verneem, maar dan heb je een naast een andere motor een andere accu en een extra regelaar (naast het Piccoboard) nodig toch?

Al met al wil ik gewoon lekker 10 minuten achter elkaar kunnen vliegen, zonder dat ik me constant afvraag of ik mijn accu niet aan het overmatig leegtrekken ben....

Graag zou ik jullie gerichte adviezen krijgen over mogelijke oorzaak, of een zwaarder accupack al dan niet in combinatie met een andere motor de oplossing is, wat ik dan nodig heb en waar ik dit zou kunnen bestellen.

Ik verneem het graag van jullie.

Thanks,

Ronald.

Sowieso verbruikt een direct aangedreven prop meer energie dan een vertraagde. Maar de autoriteit is zo verschrikkelijk veel beter.

Je moet even je accus meten, als deze onder de 2,5 - 3V per cel onbelast zijn gekomen na het vliegen, is het foute boel.
De 350 mAh lipo’s zijn behoorlijk marginaal moet ik zeggen. Sta er echt van te kijken dat je daar nog zo lang op kunt vliegen.

Brushless, is altijd een goede keuse. Maar het kost aardig wat. Als je op 3s wilt blijven vliegen zou je een motor met een lage KV moeten kiezen. Op 2s is een motor met een hoge kv een betere keuze (razor 350 / Heli v2 4200 kv)
Ik vlieg (vloog) m’n hummingbird FP met een razor 350 en 2s Lipo (etec 1200) en die ging echt als een raket. Vermogen ten overvloede.
Voor brushless motorkeuze kan je beter even dit draadje lezen: Wat voor brushless motor(en?) in een Hummingbird? (vooral de reacties van brushless goeroe Niels Polfliet)
Dan heb je dus wel een aparte motor controller nodig zoals een Phoenix 10. je zou je huidige mixerboard voor de staart kunnen gebruiken, een aparte staartmotor controller (zoals een Pixie 7) is natuurlijk beter. Je hebt dan met een gewone gyro wel een zender met Revo-mix nodig.

Hoe dan ook zou ik er zeker een accu met grotere capaciteit onder zetten. 1200 mAh is toch wel het minimale denk ik zo. Kan je rustig 15 minuten mee vliegen.

Dus als ik jou was gewoon met een zwaardere accu gaan vliegen met je huidige motor, tot die helemaal opgebrand is. en dan een brushless. of als het budget daar niet toereikend voor is een krachtigere geborstelde motor.

Misschien een domme vraag, maar even voor de duidelijkheid, met 2S 1200 mAh (7,4V) heb ik je dus met een borstel motortje voldoende power (voltage) en kan je veel langer vliegen dan met de 3S 350 mAh (11,1V) die ik nu gebruik?

Heb even gezocht op internet. Wat zou dan een goed pakketje zijn?

PQ1500-2S
Poly-Quest 10C Lithium-Polymer 1500mAh 2S PACK (7.4V, 15.0A)

of is hoger voltage toch nodig voor power?

PQ1100-3S
NEW! Poly-Quest 10C Lithium-Polymer 1100mAh 3S PACK (11.1V, 11.0A)

Er zijn zoveel verschillende LiPo-merken....

Mijn ervaring is dat een micro niet genoeg power heeft om met een standaard motortje op 2s lipo te vliegen. Of je moet er een brushless in stoppen met een kv rond de 4200

met 3s vliegen ze duidelijk beter met het standaard motortje, jammer alleen is dat het motortje een stuk sneller doorbrand. Dus goede koeling is raadzaam.

Ik heb geen ervaring met die poly-quest accu's, maar met die 10 C 1100 3s kan je prima 10-13 minuten vliegen. en 10C = 11 Ampère = voldoende.

Heb net even geprobeerd met beide accu's er onder voor het gewicht. Weegt samen zo'n 70 gram. Daar heeft het Piccolootje het toch wel moeilijker mee en ik moet echt flink meer gas geven om los te komen....enfin, power kwam natuurlijk slechts uit 1 pack 350mAh-3S.

Liposave weer driftig branden natuurlijk...... Na zo'n 3-4 minuten vliegen maar gestopt en de Kokam 350 cellen afzonderlijk gemeten: 3,68 V elk.

Ga ik toch maar snel het dikkere pack aanschaffen. En even op de zaken vooruit lopend nu ik toch ga bestellen....heeft het zin een G310(L) te kopen of brand deze net zo snel door als de standaardmotor die ik nu gebruik en kan ik beter vast een goedkoop 300-motortje via internet meebestellen?

@Satour en de anderen.

Heb de Poly-Quest 10C Lithium-Polymer 1100mAh 3S PACK dinsdag besteld bij Aircraft-world, vandaag al binnen gekregen. Dus das heel mooi.

Minder mooi is dat ik even niet zou weten hoe ik dit pack onder mijn piccolootje kan hangen. Het is niet zo zeer het gewicht (valt ook tegen als je het voelt, was 30 gram voor Kokam 350 3S pack, Poly-Q 1100 weegt 86 gram), maar dan dat formaat!
Hoe hang je zo'n groot blok aan een Piccolo? Laat staan dat de canope (zo heet dat kapje toch?!?) er nog op gaat. Dat gaat echt nie lukken!

Geachte vrachtvliegers, heeft u wellicht tips dan wel een fotootje van een dergelijke constructie? Of heb ik de verkeerde accu gekocht :?

Back