lipo's in mijn Picojet

Wie kan mij eens helpen.
Na al die positieve berichten over lipo cellen,
ben ik van plan mij er ook eens aan te schaffen.
Maar ik raak er helemaal niet meer wijs uit.
Ik vlieg met een picojet en een wingo-kloon.
Alle twee met een standaard 400 motor.
Daar heb ik nu 3 accu's voor van sanyo kr600ae met 7 cellen.
Maar mijn vluchten zijn verschrikkelijk kort.
Welko lipo cellen moet ik nu aanschaffen.
Met die picojet vlieg ik continu volg gas.
Mag dat dan ook met die lipo cellen ?

PS: de Schulze lader is onderweg

Je hebt dus accu's nodig die de continu stroom makkelijk aan kunnen.

Omdat je ook langere vliegtijd wilt, zal de capaciteit ook ruim meer moeten zijn dan van die 600

2S2P E-tech 1200 kan 14A continu aan.
Capaciteit totaal 4 keer zoveel.
Bij ongeveer zelfde gewicht.

1200 HD kokams kan ook.
2S eventueel mogelijk als je niet continu volgas hebt.

Dank je wel voor de snelle reactie,

Maar ik heb nu 8.4V (7 cellen)
en dan heb ik maar 7,4V (2 cellen in serie)
Gaat het vermogen dan niet te veel afnemen ?

Die 8.4 volt is nominaal. Onder belasting zal je bij 600kr 1.0 - 1.1 volt per cel zien. Dat komt dus weer aardig overeen.

Ok, bedankt.
Ik ga ze bestellen.
Zo gauw als ik ze heb en ermee gevlogen,
zal ik mijn bevindingen hier posten.

Bedankt Harold voor de informatie.
Nu weet ik alweer iets meer,
en dan te bedenken dat ik drie maanden
geleden nog nooit had gevlogen.

Ik zit er ook aan te denken om lipo in mijn picotje te proppen. Et liefste eigenlijk een lipo pack die later mee kan naar een nieuwe microjet.

Ik heb een Picojet Combat met een gunter 125x110 prop op een permax 480 motor, en een Pixie-P20, et hele geval weegt 420gram zonder accu.

Ik kan eventueel op 3 cell sjezen (pixie op fixed throttle en zender op 90% throw), maar alsie op 2cell al prima kan, vind ik dat ook best. :P Is ook beter voor de motor.

Volgens motocalc trekt ie met een vlieg gewicht van 610gr. maar 7.4A in perfect drag-to-lift. Zou ik dan leuk kunnen vliegen op die spotgoedkope 10C 1400mAh lipo van GWS? (17 dollar ongeveer)

Tja ik ben ZEER te spreken over mijn 3s2p 3600mah 11,1V polyquest, welke 45 continu kan leveren en zonder aanpassingen goed in de picojet neus past.
Ik kan (met zovaak volgas als ik aan durf) ruim een kwartier vliegen met mijn MEGA 16-15-3 en 5,5x5,5 prop eraan.
En wanneer ik hem in mijn easy star doe kan ik met gemak een uur halen, zonder te zweefen. :o

Somiggen hebben het over een 3s2p 2000 hd kokam, maar die krijg ik niet makkelijk in die neus en zijn stukken duurder!
Ik heb in totaal voor mijn accu 90 euro betaald en dat was het meer dan waard :wink:. Dit is niet de goedkoopste maar hier heb ik ze gehaalt)

Waarom nou weer 2p ? Dat snap ik niet helemaal, ik vlieg op 1000mAh 12 minuten volgas, dan is 2000mAh toch zeker wel meer dan zat? Ik heb et wel over gewoon met een jamara 480 vliegen he, dat gepats met peperdure brushless hoeft voor mij nog niet.

En 90 euro voor n accu vind ik gewoon ronduit bezopen. :P Maakt niet uit hoe goed die accu dan is. ;)

Freakazoid
2p heeft een groot voordeel je kan hem dan met alle regelaars gebruiken .
omdat de afslag bijna altijd 5,5volt is . heb je dan geen duurdere lipo regelaar nodig .
groeten wiebe

Ik heb n pixie20, daarmee kan je nog op een natte krant vliegen. :P En dan nog, ik koop liever een duurdere regelaar, dan 2 lipo packs. :D

De vliegtijd is niet de hoofd reden voor het 3s2p verhaal, maar de getrokken stroom.
Als jij jou 480 met gunter prop wil houden moet je wel onder de max A van de accu blijven.
bij de 1800 pq is dat 21,6 en bij de 2000 kokam is dat 20A.
En omdat groter simpelweg niet in de picojet past moet je 2 accu's parralel zetten.
Als je zelf geen A meter hebt zal ik het binnenkort zelf maar eens meten

En over de prijs:
3xpq1800 = 45euro x2=90 bij acw
3xkokam2000= 72 x2=144 bij batt-mann

Mijn voorkeur gaat dan uit naar de poliquest. (3s2p)

Nando.

In de 3 microjets bij onze club zitten 3Skokam 1500's en 3S etec1250's. Dat gaat uitstekend, maar: :!: Door het lagere gewicht van de Lipo's (voor het zwaartepunt) moet je dus ook een lichte motor hebben. Met een Speed 480 gaat dat dus niet. Wij hebben dus ook alle een borstelloos motortje erin 8) (2x mega-nogwat en 1x mini-LRK) Vlieggewicht bij de microjets ligt nu rond 400 gram. Kijk goed uit of 3S2P wel past. In de microjet zal dat niet lukken.

Even een vraagje tussendoor aan Harold.
Als ik een poly-Q 1800 laad met mijn ET-SMARTCHG-4 kan ik dan gewoon in stand 1700 laden?

Hans.

volgens mij wel hoor, wat zou er niet goed gaan???
dat je 'maar' met 1,7A laad ipv 1,8A is alleen voor je geduld niet goed :wink:

als je maar de juiste aantal cellen insteld

Nee dat niet, maar ik weet niet of mijn lader op laden overgaat.
Het kan zijn dat bij een niet overeen komende stroom de lader gewoonweg niet laad, dat is gewoon de vraag of iemand hiermee ervaring heeft.
Het gaat erom dat ik bij AC-world de 1800 poly-Q veel goedkoper zijn dan de 1700 ET of heeft iemand hier ook ervaring in?

Hans.

Tuurlijk laad hij dan ;) Die lader ziet echt niet wat voor accu's jij hebt. als je 3A zegt doet hij dat ook gewoon.

Back