Het kan veel eenvoudiger, maar dat werkt alleen als je weet waar je mee bezig bent. Fouten in het aansluiten leiden tot kortsluitingen, vuurwerk en defecten. Je bent dus gewaarschuwd.
Zet de accu's is serie (rode plug van de ene accu aan de zwarte van de andere. Sluit de resterende rode en zwarte draad aan op de lader.
Nu de balanceraansluitingen. De balancerkabel van de accu waarvan de zwarte draad aan de lader is aangesloten plaats je op de normale connector voor het laden van een drie-cellige Li-Po. Is dus de connector met 4 pootjes.
Nu de tweede balanceraansluiting. Die komt op de 7 polige connector op het balancerbord. Deze is voor het balanceren van een 6 cellige Li-po. De balancer moet juist geplaatst worden, anders is het vuurwerk. Hij komt op de laatste pennen van de balanceraansluiting. Dus verschoven ten opzichte van andere balancer. Of anders gezegd, op de tekening staan 7 draden, in volgorde, 1 zwart, 2 rood, 3 rood, 4 rood, 5 rood, 6 rood, 7 rood.
De connector komt dus op 4 rood, 5 rood, 6 rood en 7 rood.
Nogmaals, als je dit niet begrijpt, niet experimenteren, dan krijg je enorme kortsluitingen met alle gevolgen van dien. Ook het verwisselen van de balancerconnectoren leidt tot kortsluiting en dus schade.
LET DUS OP!!! Je bent nog een keer gewaarschuwd.
Het laden van losse pakketten is serie is alleen mogelijk onder een aantal stringente voorwaarden. De pakketten moeten:
Van dezelfde fabrikant zijn.
Uit dezelfde productiebatch komen
Niet gescheiden zijn gebruikt of geladen
En daaruit volgt, dezelfde ontladingstoestend hebben.
Als de Li-Po's apart zijn gebruikt of geladen dan zou ik er nooit aan beginnen.