lipo's op brushless?

• Topicstarter Topicstarter eharry
  • Startdatum Startdatum
E

eharry

Guest
Is het mogelijk op een brushless 400 goed te laten lopen op Lipo's?

Ik heb een mega 16/5/5 gemonteerd op een Graupner Monsun en ben erg benieuwd of het ook met Lipo's kan.

Wie helpt mij uit de brand zonder dat ik de brushless verbrand :lol:

Gtz,

Harry

Er staat volgens mij genoeg over op het forum.
Je moet eerst weten hoeveel ampere je motor trekt.
Daar na kan je kijken welke lipo's geschikt zijn.
om een voorbeeld te geven als je motor 15 ampere trekt en een bepaalde lipo cel mag 8 ampere leveren moet je 2 pakketten parallel zetten.
Dus het hang van de motor af hoeveel ampere hij trekt en welke lipo's je hebt, of wil kopen.
Kijk op deze site : www.cheapbatterypacks.com

Klik dan op: Lipoly Cells ga helemaal naar onder op de site.
En klik dan op het puntje voor: Yes, Continue en dan op Continue
Daar staan lipo's te koop en ook de afmetingen in Inches (dus even terug rekenen in centimeters) maar er staat ook bij met hoeveel ampere ze je mag ontladen.
verzenden is 5 dollar als ik mij het goed herinner.

Je kan toch gewoon een 2S lipo pack gebruiken :?: (Dit komt ongeveer overeen met een 6-7 NC Nicad/NiHM pack :) )
Dit motor trekt ongeveer 15A als ik me niet vergis, dus hou hier wel rekening mee met het gebruiken van de juiste lipo's ;)

Ok mannen

Bedankt voor de info
ik ga maar eens aan het werk met die cellen

Overigens zijn die cellen op die site erg goedkoop zeg, Bertus

Bedankt voor de link en reactie

Harry

Zoek het forum eens goed door op 'lipo' om de verschillen met NiMH en NiCd cellen goed in te zien. Bij verkeerd gebruik overlijden ze gauw...

Naast de max. stroom moet je ook weten bij welke spanning die kan lopen. Stel bij 12V (veelal aangeduid met 10 cellen) loopt bij jouw propkeuze max. 15A: neem bv 3s2p Etec1200 (1200mAh) cellen die je als 2 aparte pakketjes 3s1p parallel schakelt, dan kun je ze ook gebruiken in een sp280/300 model... De veel besproken Kokam350UHD (350mAh) kan in 3s2p configuratie de stroom ook net aan maar daarmee is de vliegtijd wellicht te kort.

Vooral bij het laden van lipo's moet je goed opletten anders :blowup:

Bertus zei:
Kijk op deze site : www.cheapbatterypacks.com

Klik dan op: Lipoly Cells ga helemaal naar onder op de site.
En klik dan op het puntje voor: Yes, Continue en dan op Continue
Daar staan lipo's te koop en ook de afmetingen in Inches (dus even terug rekenen in centimeters) maar er staat ook bij met hoeveel ampere ze je mag ontladen.
verzenden is 5 dollar als ik mij het goed herinner.

Hoi Bertus,

Die IRATE Lipoly zijn wel erg interessant!
Vooral de LP1300 en LP1800.

8)

Rob

Back