lipos paralel

hallo , ik heb laatst een dynatron starter gekocht , omdat ik een brandstofheli 90er erbij heb . die doe t meer dan prima , trekt een os c spec rond alsof t niets is op 12 volt . ik wou er een accupakket aanmaken , zodat ie draadloos is . ik had echter nog 2 lipos liggen van 3s 2200mah , 11.1 volt dus . die heb ik in serie gezet , toen meette ik 25 volt ofzo , de startmotor is hier geschikt voor volgens de handleiding , maar hij draaide wel heeel hard . toen heb ik ze paralel gezet , dus krijgt de starter 11.1 volt , hij trekt t gewoon , niet normaal !
maarr , mn vraag is ; ik heb er dus een laadkabeltje aangemaakt [de 2 lipos zitten ingetaped aan mn starter] moet ik nu de lader op 3s zetten ? ja toch? en kan t kwaad voor de lipo's dat ze aan mekaar zitten ?
mvg ferry

Let op dat je accu's niet te ver leeg trekt met het starten, Lipo's mogen maar tot 3V/cel leeg getrokken worden, voor jouw samengestelde pack is dat dan 9V.

Rick

Hey Ferry,

Je lader op 3S zetten is geen probleem, zolang je er maar twee aparte balancers op zet (een per pack) zodat de spanning van de verschillende cellen niet teveel wegdriften van elkaar. Probeer eens na te meten hoeveel stroom je trekt (multimeter in serie ;)) wanneer je dat OS powermonster van jouw start. Als dit niet boven de 22A (10C dus) komt volstaat het zelfs om één pack te gebruiken. Ik weet niet hoeveel C je Lipo's aankunnen maar zelfs 30A mag bij kortstondig starten geen probleem geven voor één enkel pack. Dan heb je een reserve :p

Stekke

daar zeg je wat . het zijn ouwe lipos [niet in de zin van niet goed meer] van mn trex 450 ik denk iets van 20 c . de burst staat er niet bij . denk je dat 1 het ook zou kunnen ? heb geen idee hoeveel a de starter trekt met t starten
gr ferry

Back