Lipo's polyquest-Enerland ervaring??

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
Hallo,

........In mijn trexen heb ik lipo's gebruikt van vele fabrikanten (lees logo aanbrengers).

Voor mij zijn tot op heden de Flight power lipo packs onbetwist de beste. Topkwaliteit, vrijwel nooit onbalans en superpower.
Gezwollen of sponsig aanvoelende lipo paketten behoren tot het verleden.

Uiteraard hangt de lipo life af van het gebruik. Rotor toerental, pitch, motor/pinion,laden-balanceren,etc, doch dit alles is bij ons OK.

.....thans vernam ik het bestaan van Polyquest lipo's. Deze zouden zijn samengesteld uit cellen van de lipo fabrikant Enerland. Ook vernam ik dat Flightpower dito cellen gebruikt. Ik las zelfs dat Flightpower en polyquest dus gelijkaardige lipo packs zijn, uiteraard voorzien van een ander label-verpakking. Ook gebruikt Polyquest 4 lipo types, zoals Flightpower: Evo ligtht, Evo 20-25 en 30c

Iemand ervaring met het gelijktijdig gebruik van de flightpowers en die Polyquests??

tduc

tduc

Ik heb zelf geen directe vergelijking tussen flightpower en polyquest (zelfs nog nooit flightpower geprobeerd). Wel ervaring met het andere topmerk Thunder Power, en Polyquest. De polyquests doen het bij mij altijd erg goed.
Heb ongeveer 2 jaar geleden 2 2100mah 16c polyquests gekocht. 1 is overleden in een crash en de andere doet het na dik 200 cycles nogsteeds prima (begin nu pas veroudering te merken). En dat terwijl ik er niet bepaald netjes mee om ben gegaan... Opvallender is dat hij bijna net zoveel vermogen levert als mijn recent aangeschafte ThunderPower Xtreme 25c! De cellen in het betreffende PQ pack zijn trouwens van Saehan.
Het gerucht gaat dat PQ net als FP Enerland cellen gebruikt (die nogal goed schijnen te zijn). Voor beide fabrikanten geld volgens mij ook dat ze zich niet beperken tot cellen van 1 leverancier dus dat je moeilijk een algemene uitspraak kunt doen over 1 merk...
Maar bij Polyquest zit je over het algemeen (net als bij Flightpower) wel goed voor een wat lagere prijs dan de bekende topmerken.

flight power is ook geen garantie voor goede cellen, dat heb je met geen 1 merk. Ik heb wel een nieuw pack flightpower evo 25 4s 3700 vergeleken met een HXT D9 4s 4100 pack. Presteerden gelijk :) Gelijke voltage drop, gelijke gemiddelde spanning, alleen de flightpower was veel duurder......

Back