Lipo's Traxxas 1:16 modellen

Er zijn nu 4 1:16 modellen van Traxxas op de markt als ik me niet vergis.
De E-Revo, de Slash, de Summit en de Rally.

Zelf heb ik nu de Rally versie aangeschaft en ik ben wel eens benieuwd welke lipo's iedereen in deze modellen heeft liggen.
Als er aanpassingen gemaakt zijn om het passend te krijgen, dan hoor ik dit graag of eventueel wat foto's erbij ?

Verder lijkt me dit een handig algemeen topic omdat ik er met de zoekfunctie helemaal niks over kon vinden, en geloof me ik heb een uur op MBF gezicht in allerlei topics :P.

Mocht je toch een topic weten, dan hoor ik het graag.
Mocht je weten welke lipo's passen uit eigen ervaring of bij anderen?
Dan een linkje graag als het kan :)

Zelf heb ik deze al gevonden :
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Turnigy 1700mAh 2S 20C Lipo Pack (Suits 1/16th Monster Beatle)[/FONT]

Carbon Orion XX LiPo 1950 7.4V 20C

Hierbij heeft de orion dus licht voordeel qua sterkte.
Andere turnigy's / zippy's met meer mAh die ook passen?

Laatst bewerkt:
.....beter in het draadje van de off-road te gooien , beter te vinden voor de leden die de info ook zoeken.

Laatst bewerkt:
Bedankt Burp!

Tot nu toe 4 Lipo's, nog meerdere mensen? :)

Ervaringen met genoemde lipo's in een van de traxxas 1:16 modellen zijn uiteraard ook welkom!

jawel,

Zippy flightmax 2200Mah 2S 40C passen ook goed, enige aanpassing batterij deurtje.(circa 1cm wegsnijden).Voorzien van plastik dip voor evt water tegen te houden. Rij-tijden met de speedpinion op asfalt ruim 25~30 min .

De aanpassing is nodig voor de draden van de Lipo,voor de rest past hij als een handschoen.

deze dus , hier klikke

DSC096141-2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik wil ze vanavond/morgen gaan bestellen, maar ik vraag me af wat nu beter is.

De Turnigy 1800mAh 2S 30C Lipo Pack
of
De Zippy Flightmax 2200mAh 2S1P 20C.

Met welke van de 2 kun je het langste rijden en zijn in verhouding het beste?

De lipo's gaan worden gebruikt om indoor op een baan te racen op diverse soorten ondergrond.

(ik snij namelijk het liefst niks weg)

Laatst bewerkt:
met de zippy 2200mah kan je het langst rijden omdat die een hogere mah-waarde heeft. Maar de turnigy heeft een hogere ontlading waardoor die meer power kan geven , maar eigenlijk os 20C genoeg , daaronder eigenlijk niet.

Ik had een rhino 1550 mah 3s.
Die paste zonder aanpassing die had dunne kabels.
Maarjah gewoon een stukje van je klep af hallen en alles past.
Nieuwe klepjes kosten 6 euro.

Zo, 4x 2200mAh 20C Zippy's net besteld en betaald.

1 ding bevalt me wel niet als ik de DPD leveringsvoorwaarden lees ...
"Als de ontvanger niet thuis is op het moment van aflevering en we kunnen het pakket ook niet bij de buren afgeven, dan laten we een bericht achter en proberen we het later opnieuw (tot maximaal 2 keer). Kunnen we het pakket na 3 afleverpogingen nog steeds niet afleveren, dan gaat het pakket retour afzender. Hiervoor worden geen aanvullende kosten in rekening gebracht. "

Overdag is hier bijna nooit iemand thuis.....
De buren zijn ook nooit thuis, dus ik denk dat het op goed geluk gaat worden :S ..

https://www.dpd.com/nl/Home/Verzend...s-is-om-het-pakket-in-ontvangst-te-nemen#1345

Iemand ervaring?

Ik heb 4x turnigy 2200 20c 2s en 1 x 1600 3s lipo.

De 3s is wreed. De auto gaat dat belachlijk hard. De 2s werkt perfect en je haalt met 1 accu ongeveer een half uur

Back