Lipo's voor dummies!

Hey,

Ben redelijk nieuw op gebied van rc en zou daarom willen vragen of iemand me in het kort (of lang) :) kan uitleggen waar ik allemaal op moet letten bij lipo's en wat er belangrijk is. Wil namelijk overschakelen naar een brushless 6.5T motor en lipo's, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt!!!

mag ik je op youtube de lipo university van een gozer die zichzelf squirrel noemt (channel name is Squirrelod) aan raden? hij heeft ook een brushless en lipo conversion topic waarje misschien wel goede info uit kan halen...

Hey,

Ben redelijk nieuw op gebied van rc en zou daarom willen vragen of iemand me in het kort (of lang) :) kan uitleggen waar ik allemaal op moet letten bij lipo's en wat er belangrijk is. Wil namelijk overschakelen naar een brushless 6.5T motor en lipo's, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt!!!

Aangezien dit je eerste post is laat ik je even op een aantal dingen wijzen...

Zoeken op dit forum heeft nut; Modelbouwforum.nl - Zoeken in forums
Er zijn namelijk al heel veel beginnersvragen gesteld over LiPo.

Er is een appart deel waar alle vragen gesteld worden over accu's en hun laders: Accu & laad techniek - Modelbouwforum.nl
Blader er eens doorheen.

En er is ook een appart FAQ deel met een hoop info: Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl

Nouja dat is nogal variabel. Je kunt een budget hebben en daarvoor een zware lipo kopen of twee kleine. Of gewoon twee van de "beste" aanschaffen omdat geld niet zo'n probleem is.

6.5t motor + regelaar, lipo('s 2 lijkt me handig) + lader. Kun je ook nogal in prijs variëren. Zeker afhankelijk van waar je het aanschaft.

Ik heb zelf tijdje terug 2 van deze besteld.
IP 7.4V 5000mAh 40C Lipo banana plug For 1/10 [IP-CC2S5000V4-40C] - $65.00USD RC-Mushroom, Your One Stop RC Pro Shop
Kan er alleen niet zoveel van zeggen omdat ik nog niet eens de eerste accu leeg heb kunnen rijden met t weer hier.

Back