Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een lipo besteld bij hobbycity. Namelijk deze.
Hier zit zo te zien een rode connector aan.
Ik ga deze gebruiken in mijn traxxas bandit vxl. Hier zit dus een traxxas stekker aan.
Nu heb ik (hopelijk goed gehandeld), en heb ik dit verloopje meebesteld. Ik kon geen verloopjes van traxxas naar een andere vinden, al is deze blauw. Ik hoop dat het de goede is :s
Ook heb ik een standaard traxxas stekkertje besteld met kabeltjes eraan, desnoods kan ik deze dus erop solderen. Maar liever niet natuurlijk.
Mijn vraag is nu, heb ik het goede verloopje besteld? Of gaat deze niet passen.
Ik lees ook overal dingen over goudbussen; maar ik zie bijvoorbeeld bij rctechnics tientallen soorten staan. 2mm, 3mm, 3.5mm, 4mm, 6mm ?
Ik kom er geen wijs uit. Of heb ik deze helemaal niet nodig?
Ik ben een totale leek op het gebied van lipo's, dus wat hulp zou handig zijn
Ook ben ik nog op zoek naar een computergestuurde lader.
We hebben hier intussen 3 mensen in huis die met elektro rijden, en met 1 lader kunnen we het niet af. Vandaar dat hij dus gewoon (met minimaal 5A) nimh stickpacks kan laden.
Omdat ik deze lipo besteld heb, wil ik ook wel dat er een balancer in zit.
Kan iemand me er een aanraden voor een niet al te gekke prijs?
Ik heb er zelf bij conrad al een gevonden voor 50 euro, en die zou eigenlijk alles moeten kunnen doen wat ik nodig heb.
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Ook heb ik deze nog gevonden bij rctechnics:
Digital Charger, Discharger, Balancer KDS RC-6S
Iemand ervaringen met een van deze? Mijn budget is namelijk niet heel veel hoger dan deze twee bovenstaanden.
Bij voorbaat dank.
Groetjes!
Erik
Ik heb vandaag een lipo besteld bij hobbycity. Namelijk deze.
Hier zit zo te zien een rode connector aan.
Ik ga deze gebruiken in mijn traxxas bandit vxl. Hier zit dus een traxxas stekker aan.
Nu heb ik (hopelijk goed gehandeld), en heb ik dit verloopje meebesteld. Ik kon geen verloopjes van traxxas naar een andere vinden, al is deze blauw. Ik hoop dat het de goede is :s
Ook heb ik een standaard traxxas stekkertje besteld met kabeltjes eraan, desnoods kan ik deze dus erop solderen. Maar liever niet natuurlijk.
Mijn vraag is nu, heb ik het goede verloopje besteld? Of gaat deze niet passen.
Ik lees ook overal dingen over goudbussen; maar ik zie bijvoorbeeld bij rctechnics tientallen soorten staan. 2mm, 3mm, 3.5mm, 4mm, 6mm ?

Ik kom er geen wijs uit. Of heb ik deze helemaal niet nodig?
Ik ben een totale leek op het gebied van lipo's, dus wat hulp zou handig zijn

Ook ben ik nog op zoek naar een computergestuurde lader.
We hebben hier intussen 3 mensen in huis die met elektro rijden, en met 1 lader kunnen we het niet af. Vandaar dat hij dus gewoon (met minimaal 5A) nimh stickpacks kan laden.
Omdat ik deze lipo besteld heb, wil ik ook wel dat er een balancer in zit.
Kan iemand me er een aanraden voor een niet al te gekke prijs?
Ik heb er zelf bij conrad al een gevonden voor 50 euro, en die zou eigenlijk alles moeten kunnen doen wat ik nodig heb.
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Ook heb ik deze nog gevonden bij rctechnics:
Digital Charger, Discharger, Balancer KDS RC-6S
Iemand ervaringen met een van deze? Mijn budget is namelijk niet heel veel hoger dan deze twee bovenstaanden.
Bij voorbaat dank.
Groetjes!
Erik