Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kwam zojuist deze tegen : https://www.lindinger.at/de/flugzeu...ku-g6-1200-mah-11-4-volt-3s-30-60c-hi-voltage
Lijkt me errugggg interessant![]()
Bij een zulk lage belasting is dat ook niet vreemd. De 1025 houd het volens mij ook best lang uit bij slechts 27AHet ging mij in eerste instantie om de motor. Met een 13x7 Graupner Cam Carbon is deze probleemloos 30 seconden continu te belasten.
Leuk dat ook jouw testmethode hetzelfde resultaat geeft.De geteste pakketten waren:
- een NT 850 45C pakket dat dit seizoen in ca 120 vluchten is ingezet;
- een nieuw NT A-Spec 850 65C pakket;
- en een nieuw SLS Magnum APL V2 800 45C pakket.
En, Arno, ik kan je bevestigen dat het SLS pakket de topper is.
Ik zie het voordeel van deze packs eigenlijk in de eindfase van de motorloop waar je meer vermogen (een hoger voltage) over hebt wanneer je snel nog wat extra hoogte wilt pakken.Twijfels heb ik wel of het hogere voltage van de Hyperions wat gaat helpen. Misschien wel gedurende de eerste seconden zoals eerder hier ter sprake kwam, maar wellicht verlies je dat weer bij een langer gebruik.
Een apart probleem is het laden tot een hoger voltage. Mijn Junsi 1010B, toch een van de betere laders op de markt, is niet hoger in te stellen dan tot 4,30 Volt per cel. Ik heb daarom de Scott Henion zelfbouw-lader uit de lipo-begintijd opgedoken en deze komt in 3s-versie tot maximaal 13,15 Volt, en kan ik dus nog iets terugregelen.
Bij het gebruik van de HV en normale packs door mekaar moet je natuurlijk wel goed uitkijken welke lader je gebruikt........ Een standaard lipo laden met een eindspanning van 4.35 Volt kan vervelende gevolgen hebben
Met welke motor/prop combo heb je dit pack getest. (hoeveel A) En was het pack op kamertemp. of op 40 Graden ?Ik heb inmiddels de wellpower 1400 mah accu statisch getest en dook na 8 seconden ook al onder de 10 volt
Ik ben blij dit te lezen AdrieNet getest bij ongeveer 35 graden. 10,2 volt na 10 sec motorlooptijd. 47amp 480 watt. Aanzienlijke verbetering na verwarming van de accu.
De 1000'rs heb ik verleden jaar niet gemeten maar uit mijn getalletjes blijkt dat de 800'r packs, verwarmd tot 40 graden niet onder de 10,2V/pack gingen. De 1000'rs zouden dan fractioneel hoger moeten uitkomen.Ben benieuwd naar de waarden van een nieuwe SLS magnum 1000 mah accu.
.
Wat kan ik nu zeggen van de toestand van deze packs ??
Dat ze nu wat ouder zijn merk ik aan mijn "norm" afstelling. Ik heb mijn regelaaar namenlijk 2 klikjes hoger moeten zetten om mijn normhoogte van 150 meter in 30 sekonden te bereiken.
Met een goede Zender Lyckele! Eentje waarmee 1 schakelaar zowel een timer kan starten en stoppen, als de regelaar/motor.en hoe stel je dat in?
Oooooh, wat voel ik me nu weer gelukkig met mijn MPX mc4000 met Weatronic 2.4 GHz zendmodule.Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nog steeds m'n profi mc 4000 nog steeds mis en ondanks alle moderne opties het nog steeds meest veelzijdige zender is.