Nog ff een leuke over het voorverwarmen van je lipo's 
Gisteren was het hier redelijk frisjes (3-4 Celsius) maar er was nauwelijks wind en het zonnetje prikte net door de bewolking.
Gauw de lipo's laden dus en naar het veld. Hieronder trouwens een plaatje van wat ik zie wanneer ik het dorp uitrij. De perfecte wind-richtingaanwijzer 
(sorry voor de kwaliteit; handy en een vieze voorruit van de auto; die dingen staan dus wel 7 km verderop)
Nu weer terug naar de verwarmde lipo's. Bij de eerste start lagen de lipo's dus nauwelijks een half uurtje in mijn verwarmingskoffer en met mijn basic setting kwam ik in 30 sekonden op 135 meter. De volgende start 13-14 minuten later met de volgende lipo kwam ik op 145,8 meter, weer eenzelfde tijd later tot op 154,7 en de laatste lipo bracht mij tot 157,4....
Betekent dus dat de lipo's echt door en door verwarmd moeten zijn en dat duurt dus minimaal één uur !

Gisteren was het hier redelijk frisjes (3-4 Celsius) maar er was nauwelijks wind en het zonnetje prikte net door de bewolking.

(sorry voor de kwaliteit; handy en een vieze voorruit van de auto; die dingen staan dus wel 7 km verderop)
Betekent dus dat de lipo's echt door en door verwarmd moeten zijn en dat duurt dus minimaal één uur !
Laatst bewerkt: