Lipo's

Hallo
er wordt hier op het forum heel veel over lipo's vertelt ik zie door de bomen het bos niet meer ik heb nog geen ervaring met lipo's maar het is me aangeraden ze wel te kopen kan iemand me nu duidelijk vertellen wat ik allemaal moet doen om mijn 3s 1500 mha (ga ik waarschijnlijk nemen) op te laden te gebruiken en er lang van te genieten zonder problemen

Rick,

Om je LiPo's goed te kunnen laden moet je een geschikte lader aanschaffen met een balancer. Deze kan ingebouwd zijn of een aparte balancer. Tijdens gebruik moet je ervoor zorgen dat je accu nooit te ver wordt ontladen. Een voor LiPo geschikte regelaar schakelt af bij een te lage spanning.

John

ok zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten en hoe komt het dan dat sommige lipo's exploderen of gaan lekken

Het beste kun je even de FAQ over lipo's even doorlezen, daar staat heel veel nuttige info in. Wat betreft exploderen ed. is een lipo net als elke andere accu een heleboel energie in een kleine verpakking. Lipo's explderen /branden niet zomaar, hiervoor moeten ze wel goed mishandeld worden. Nadeel van lipo's is dat ze minder vergevings gezind zijn, dus sneller schade oplopen. Maar als je ze netjes met een geschikte lader op 1C laadt, niet te leeg trekt en niet vol bewaard hoef je niet bang te zijn voor gekke dingen.

o wel een beetje stom van me had wel even eerder de FAQ kunnen checken toch bedankt voor de reacties

Back