Trimtabs mogen er ook af. Dacht dat ze wel van pas konden komen bij het afstellen aangezien ik niet heel veel ruimte heb om de lipo's te verschuiven. Tenzij ik de aandrijflijn motor esc een paar cm naar achter plaats. Ik wilde dat tijdens de bouw niet doen omdat ik dacht dat de flexas beter zo recht mogelijk moest blijven.
De flex-assen die ik in m'n hydroplanes en riggers plak, zijn altijd juist gebogen. Ik weet niet of het veel kwaad kan om een flex-as (bijna) recht in te bouwen.... Geen idee ook wat voor een mono van dit formaat te doen gebruikelijk is.
Koppeling er tussen uit halen en meten met je watt-meter. Daarna je koppeling weer plaatsen. Genoeg speling tussen strut en drive-dog houden. Lijkt op foto vrij weinig.
Hoeveel afstand zit er tussen de spiegel en het begin van jouw prop? Het lijkt alsof de prop veel te dicht op de romp staat....
Afstand voorzijde prop tot de spiegel tussen de 10 en 13% van de romplengte (85 - 110 mm). De naaf van de prop zou 3-4-mm boven de lineaal moeten staan, 10 mm lijkt me overdreven. Maar dat hangt natuurlijk samen met hoe hoog de as uit de spiegel komt en onder welke hoek. Als je de strut zover naar beneden zou trimmen in de huidige situatie, heb je een helikopterafstelling... Groeten, Jan.