Locaties om te rijden in/rond Arnhem

• Topicstarter Topicstarter Mav.
  • Startdatum Startdatum
M

Mav.

Guest
Hallo mensen,

Ik zie in de ledenlijst dat er een boel rijders zijn uit of in de buurt van Arnhem. Nu ben ik samen met een vriend op zoek naar een goede locatie ( parkeerplaats/sportveld oid ) waar wij rustig kunnen rijden met onze radiografische auto's. Het gaat hier om touringcars, dus geen offroad locaties svp ( maar dat komt over een tijdje wel ). Op dit moment wel een basketbalveld ontdekt, echter de laatste keer dat we daar waren moesten we tieners die aan het basketballen waren ontwijken :D Dus niet echt geschikt.

Voor s'avonds weten we wel een aantal parkeerplaatsen, maar het gaat voornamelijk om locaties waar we in het weekend overdag goed terecht kunnen. ( Duiven, Westervoort, Huissen kunnen we naar uitwijken, dus daar zou ook geen probleem zijn voor ons )

Alvast bedankt

greetz

Roelof zei:

Hey Roelof,

Daar zijn we al een aantal keer geweest, echter moet je daar ( als gast ) 10 euro betalen om een avondje te komen rijden. En als je lid wil worden van de evmc, dan moet je daar erg veel geld voor neerleggen jaarlijks. Het is best leuk om een keer op een circuit te rijden, alleen wil ik geen verplichtingen zoals die gelden bij de EVMC.

Wij zijn echt op zoek naar plaatsen waar je kan rijden wanneer je maar wil. Gewoon met pionnen een baantje uitzetten en gaan met die bakkies. Dus een parkeerplaats is goed genoeg voor ons, mits het asfalt is.

In elk geval bedankt voor je reactie

Heb een zeer bruikbare tip gekregen, dus voor rijders uit de omgeving Arnhem opgelet :D

Op de parkeerplaats bij de Makro in Duiven wordt geregeld door mensen gereden met hun rc auto. Ben hier afgelopen zondag geweest en er waren nog 2 anderen. Gaat hier om een geasfalteerde parkeerplaats ( dus geen klinkers ) met grote open stukken. Heel toevallig zat ik op dezelfde frequentie als een andere rijder, gelukkig dat ik nog een setje kristallen bij me had. Mocht je daar dus heen gaan, is het wel verstandig om een extra kristallensetje mee te nemen, voor het geval dat.

Mocht je electro rijden, dan heb ik daar ook een mooie locatie voor gevonden. ( Dus auto's tot ongeveer 35km/u ) In Arnhem, in de wijk de Laar West, zit een sportcentrum ( voor mensen die bekend zijn in Arnhem, het is bij de eindhalte van buslijn 5 de Laar West ) Achter de sportschool is een basketbalveld en voetbalveld gemaakt op asfalt. Ze zijn naast elkaar geplaatst, dus je hebt in principe de ruimte van 2 basketbalvelden naast elkaar. Het asfalt ziet er zeer goed uit, met goede grip op standaard touringcar banden. Om het hele veld is een hek geplaatst. Dit veld is dag en nacht open, dus je kan hier altijd terecht.

Back