Lockheed C5 Galaxy, schaal 1:25

Hee Schaalbouwers,

Niet alle schaal bouwers zijn even fanatiek op de diverse fora, wil niet zeggen dat er achter de schermen geen mooie dingen gemaakt worden.

Grad Kuipers kennen sommige hier wellicht van de Antonov 124 (hier al vaker voorbij gekomen, hier bijvoorbeeld).

Grad is al geruime tijd bezig met een Galaxy C5, schaal 1:25 (2.83m spanwijdte, lengte 3m), elektrisch aangedreven (impeller) dit toestel heeft op 19 maart de eerste vluchten gemaakt bij ons op het veld :D De arbeid loonde zich, toestel vliegt echt super! :cool:

Grad, van harte met de succesvolle eerste vluchten en succes met het verdere afwerken! :thumbsup:

Uiteraard een paar plaatjes en filmpjes. Meer foto's, specs etc. op Grad z'n website, Gradivarius.nl. Binnenkort updates te verwachten, decalls e.d. zijn onderweg, ik zal t.z.t. hier ook nog wat nieuwe plaatjes droppen.

Goed, hier komt het kortste bouwverslag van het modelbouwforum :proost:

Vleugel in aanbouw:
Vleugelinaanbouw-03.jpg

Romp (1 helft) in aanbouw
Halve-voorromp-02.jpg

Mechaniek voor het uitsturen van de flaps
Flaps-Mechaniek.jpg

Ruwbouw gereed
Galaxykompleet-03.jpg

Gespoten toestel
Galaxy-klaar-11.jpg

Galaxy-klaar-12.jpg

En filmpje van de eerste vlucht, helaas is het beeld niet zo stabiel als het toestel (forse zoom, geen statief), betere filmpjes volgen vast nog!

O ja, landingsgestel werkt net zoals dat van "de echte", hele landingsgestel 90 graden draaien, dan inklappen :yes:

Opmerkingen, commentaar, vragen uiteraard welkom, Grad leest hier wel mee, met een beetje geluk gaat ie hier ook aan het posten... ;)

Ik heb Grad gesproken, hij heeft geen probleem met het plaatsen van dit materiaal hier :pim:

Laatst bewerkt door een moderator:
Super! vakwerk, hele mooie techniek zeker die flaps en dat landingsgestel.
Ik zou zeggen als er meer fot's van de bouw zijn, uploaden graag!

Michiel

pracht van een kist.
geloof dat ik hem aan enkele week geleden een keer op vliegclub berlicum in een kist heb ziet staan.
zag er imposant uit

Mvg,
stephan

prachtig spul, echt vakwerk!

Dat dat landingsgestel 90 graden draaide wist ik niet. Niet handig bij een noodlanding als hij niet op tijd recht staat ;)

Pfff van voren is die zeker mooi maar van binnen ook, alles loopt zo soepel! Hij lijkt hard binnen te komen maar staat dan toch weer snel stil. Mooie landing, nog mooiere kist.

@Mijnheer Rob
Geweldig toestel mijn complimenten, de landing gestel is een top
Wat zijn de verdere gegevens bv gewicht, aandrijving enz.

mvg Alexander

ps als je tijd over heb as 7 mei E-Flyin GMVC zie; gmvc-zaterdag-7-mei-e-fly-te-boskoop

Hoi Alexander, alle credits gaan naar Grad, kist is niet van mij, ik heb 'm slechts hier gepost :D

Met Pasen heeft de Galaxy weer gevlogen, nu in z'n volle glorie, met alle decals erop. Er zijn foto's gemaakt, hoewel het erg (te) licht was, door Voodoo, er zullen er t.z.t. wel een paar door hem of mij hier gedropt worden :yes:

Kist heeft fantastisch vliegbeeld, met flaps uit ook op een elatief korte afstand los, de impellers leveren voldoende vermogen en hebben ook een erg gaaf geluid, past er goed bij :thumbsup: Neus kan overigens ook open, net zoals bij de echte.

Grad leest hier regelmatig, maar zal linkje voor zekerheid nog even doorpasen. :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
De plaatjes waar we op zaten te wachten, voltooide model in actie...
Met dank aan Mario (Voodoo) :thumbsup:

Grad met C5 richting startplaats
IMG_8652.jpg

Net na opstijgen, wielen nog uit, flaps halverwege
IMG_8666.jpg

IMG_8668.jpg

Inklappen van wielen, let op de hoek waaronder ze staan (hoofdlandingsgestel is hier dus aan het draaien)
IMG_8671.jpg

IMG_8698.jpg

IMG_8711.jpg

Flaps vol uit
IMG_8738.jpg

Gear uit
IMG_8759.jpg

Final approach
IMG_8763.jpg

and touchdown.... :cool:
IMG_8765.jpg

Dat kan ik beamen !!

+1

PRACHTIG gewoon ! Grad heeft daar weer een juweeltje gebouwd. Vind het erg jammer dat ik hem nog nooit tegen het lijf gelopen ben op één of andere meeting. Ben eigenlijk een beetje ERG jaloers op zijn bouwkunsten... :-)

Groetjes,
Davy

Wat een schitterende machine zeg! en een prachtig vliegbeeld.
Wij willen met terugwerkende kracht een bouwverslag!!!!

Back