Een bijna 10 jaar oud draadje maar weer actueel maken.
Ongeveer een jaar geleden vroeg Piet (een clubgenoot) of ik zijn Galaxy verder wilde afbouwen.
Onder het mom van; zonde om zo'n mooie kist niet te voltooien, zei ik ja.
Een paar weken later belde Piet dat hij alles in de auto had geladen en het de volgende ochtend langs kwam brengen.
En zo geschiedde het.
Een in spanten en latten gebouwde romp in twee delen. Totaal 3 meter lengte en doorsnede van ruim 35 cm.
Alle ribben van de vleugels reeds gefreesd, net als veel aluminium en kunststof onderdelen.
Een bundel latjes in diverse afmetingen. Zeker 3 kg aan afgedrukte tekeningen. De digitale bestanden op twee USB-sticks.
Drie servo's voor elevator en rudder zijn zelfs al ingebouwd.
Uiteraard was ik heel dankbaar, maar tegelijk was er de zorg; waar ga ik "het" laten?
En zo belande ze op zolder in de schuur.
Tot een paar dagen geleden.
Een soort van adel verplicht (maar ook een uitgelezen kans).
Zo van; ik zal er alles aan doen dat deze kist afgebouwd gaat worden.
Na twee dagen plaatsmaken (opruimen, sorteren, afvoeren etc.), is er weer plaats op en rond de bouwtafel.
Dat is gewoon een romp van 3 meter lengte!
Een stapel gefreesde onderdelen uit aluminium en kunststof. Ten behoeve van de bediening van de flaps.
Vandaag een begin gemaakt met de rechter vleugel.
De ribben zijn reeds keurig gefreesd (1 klein foutje in een rib (denk ik) en een foutje met het verlijmen van een ligger van mij, tot dusver is het als in elkaar plakken van een bouwkitje.
Wordt zeker vervolgt.