lockheed electra

hallo,

ik ben op zoek naar plannen of kits van de lockheed electra, kan iemand me hieraan helpen?
starlight.gif

groeten chris

Ik zag dat er twee Electra's waren, een viermotorige en een tweemotorige (zoals op jouw plaatje)

4 motoren (L188: Lockheed L-188 Electra | Airliners.net
2 motoren 10E (draadje RC-Groups):LOCKHEED ELECTRA scratchbuild - RC Groups

In deze draad van RC-Groups een link naar de tekeningen 1:12
FunBuild 3 - Lockheed Electra - RC Groups

Tot zover tien minuten zoeken met Google ;-)

Edit: Hier moeten ook tekeningen staan, maar daar kan ik zo niets van maken :-)
http://www.airwar.ru/
Wordt in deze draad vermeld http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=565761

Laatst bewerkt:
hallo,
het gaat over de 2motors uitvoering...
ik heb al vele draadjes op rcgroups enzo gevonden, oa deze die hier vermeld zijn. ik heb de topicstarters gemaild maar nog geen verdere info gevonden.

ik zou er graag de amelia uitvoering van maken.niet voor het eerste jaar maar een 2motorige zou ik graag nog gaan bouwen.
heb al heel wat tekeningen en aanzichten, zal dus zelf tekenen worden denk ik.

de amelia lockheed VEGA zou ik ook graag gaan bouwen( vriendin heeft het modelbouwvliegen ook een kans en ze zou deze ook graag gaan vliegen) hiervan bestaat er ergens een plan in een VHT magazine,kan ik dus kopen, maar nergens een bouwbeschrijving te vinden.
ook bestaat er wel een kit ervan maar boven de 2meter versie... deze zou ook leuk zijn en heb ik voor geinformeert, en moet ik nog prijzen krijgen dus zowiso komt er in de toekomst een amelia toestel

door het slechte weer de zichten dan zelf eerst eens allemaal op dezelfde schaal gezet, eens zien als we de komende maanden wat tijd hebben om hier en daar wat te tekenen...
ik heb ondertussen ook een boek besteld over de lockheed, ik hoop daar ook wat info in te vinden zoals vleugelprofielen enzo.
momenteel staat hij op een dikke 2meter
wat dus niet zo groot is maar wel ideaal als prototype en electro te maken natuurlijk.
eens ik de plannen heb is het niet zo veel werk meer om die op te schalen indien ik dat wil
Knipsel.JPG

Laatst bewerkt:
toch maar even opgeschaald naar een goeie 2meter( zal op die 30tal cm ook wel niet komen dan) dan staat hij mooi tussen de 2 brandstof dc3's op het veld.
kan iemand mij wat meer vertellen over geschikte vleugelprofielen, stabilo en rudderprofiel?
dan kan ik terug een eind verder(stabilo en rudder zijn al bijna uitgetekend)

Ik heb deze even verplaatst naar bouwverslagen, ik neem aan dat je die hier ook neer gaat zetten? ;)

Vraag eens naar het profiel van een Beechcraft.
Is zowat een zelfde toestel.
Er zijn hier wel leden die zulks toestel hebben.

Leuke opzet trouwens.
Zou er wel niet mee over water vliegen, verdwijnd deze misschien ook.

Johan.

hehe...
ja er zal wel bouwverslagje volgen, maar eerste hoofdoel is de tekeningen maken, dus dat bouwverslagje zal wel nog wat op zich laten wachten.

groeten

Back