Lockheed U2 an PAF Modellbau

Ervaring en mijn persoonlijke mening na een tijd met de U2 te hebben gevlogen.

Iedereen die denkt dat de U2 een Impeller-jet is, nee dat is hij niet. Het is een motorzwever met Impeller aandrijving. Sneller als zo'n 90 Km/h wordt hij niet.

Mocht ik hem noch eens bouwen dan zou ik geen landingskleppen inbouwen, ze zijn volkomen overbodig en je bespaart een hoop werk en 2 servo's. Gewoon de rolroeren 30 graden naar boven met wat 'downtrim'. Men zou ze kunnen 'aanduiden' om toch een beetje 'schaal' te laten lijken.

De aangegeven instelhoek van 0,5 graden is voor het vleugelprofiel (Wortmann fx60-126) te weinig, ik zou hem naar ongeveer 1,5 graden brengen. Overigens kan dit ook aan mijn persoonlijke vliegstijl liggen. Nu nog aanpassen is mij teveel werk, dit omdat het Stabilo met microballoons is aangevormd.

Het zwaartepunt heb ik nu 2 centimeter meer naar achteren, zo vliegt hij beter en wat meer respons op de roer-uitslagen.

Landen doet hij ongelooflijk makkelijk.

Verdere aanpassingen heb ik al eerder besproken.

Harry
 
Back
Top