locktite 243 /carbon

hoi ik wil motoren monteren op carbon, daar ik maar 2 schroefgaatjes kan gebruiken wil ik toch een klein druppie locktite 243 gebruiken
Nu weet ik dat het met plastic niet goed uitpakt, maar daar je niet geheel kan voorkomen dat het ook het carbon zal raken wil ik even informeren of het kwaad kan icm carbon

They have solvents that might attack the epoxy of carbon frames. Or, they might work "too good"; literally bonding the bearings in PERMANENTLY.
Dit dus...

Maar iemand anders zegt weer:
Loctites work fine on carbon. Surfaces need to be very clean, and you MUST use a Loctite primer. Loctite will not cure on carbon without it.
Loctite is not like superglue. Loctite needs to be away from air, and in the presence of metal ions, to dry. Superglue has no restrictions that i know of.
Interestingly, "inactive" metals should use primer, too, and that includes anodized aluminum, stainless steel, and titanium.
Primer generally greatly speeds cure time, but the bond will be somewhat weaker.
All of this info is on the loctite website, see for yourself.

Ik denk dat het een kwestie van proberen is...

ja en er hoeft niks te houden aan het carbon, wil alleen weten of datgene wat er per ongeluk opkomt het carbon niet verzwakt, heb een loos stukje voorzien van een druppie, en dan morgen ff kijken of het iets gedaan heeft, beter even proberen als narigheid.
Je hebt ook lockbond van bison kit heeft dat betere eigenschappen als locktite ?

grt

"heb een loos stukje voorzien van een druppie, en dan morgen ff kijken of het iets gedaan heeft"
Dat lijkt me een goed idee. De ene carbon plaat is de andere misschien niet.
Met heli's gebruik je een borgmiddel (men zegt meestal loctite) voor alle metaal in metaal schroeven, dus ook door een carbon frame. In feite moet er dan net een beetje in een paar gangen van het schroefdraad, zeker geen druppels gebruiken dus die situatie zoals je test zal zich nooit moeten voordoen. Mocht je onverhoopt knoeien dan veeg je dat er gewoon af. Het is niet een of ander zuur dat meteen dingen aantast ;)
Als er dan al iets op het carbon achterblijft zal het zeer weinig zijn. Ik ben sinds ik met de hobby bezig ben niets tegengekomen over verzwakking van carbon frameplaten.

Nee hoor wil prima, tast mekaar niet aan...., Anders gewoon lockbond van bison erop, dat is carbon safe,maar draait weer makkelijk los...

Back