Locktite Mini Titan head

Vraagje; In de manual staat dat je twee soorten locktite nodig hebt, nl T22 thread lock en R48 Anaerobics Retainer. Nou is de T22 gewoon rode locktite (En netjes meegeleverd) maar de anaerobics retainer zat niet in de kit. Ik heb uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat normale locktite kunststof weekmaakt en dus niet op die schroefjes mag gebruikt worden... Nou heb ik alle schroefjes waar de retainer op moest met cyano gelocked (Schroefje erin, schroefje eruit, microdrupel op de tip van het schroefje, schroefje er weer in). Is dat veilig genoeg? Hoe hebben de andere Titan vliegers de schroefjes gelocked?

Groetjes,

Ton.

Alle schroeven die in plastic gaan met Secondenlijm.
Alle metaal/lichtmetaal verbindingen met Locktite.

Eric

locktide = alleen metaal op metaal.

Sommigge typen houden beter maar zijn ook moeilijker verwijderbaar.
Verder is locktyde een merk en is het niet de officiele benaming want er zijn meer merken uiteraad.

Ben die effe kwijt.

Ik heb redelijk wat horror verhalen gelezen over R48 i.c.m. kunststof onderdelen die bijv. na een crash weer los moesten.
Om metaal in kunststof te borgen wordt (o.a.) loctite 425 gebruikt op basis van Cyano(acrylaat). Kortom, je hebt de juiste keuze gemaakt.

r.marijnissen zei:
locktide = alleen metaal op metaal.

Eh, nee hoor, Loctite maakt allerlei soorten borgmiddelen. In de farmaceutische industrie had ik er zelfs eentje voor nylon bouten en moeren, met voedsel-veilig keurmerk.

r.marijnissen zei:
Verder is locktyde een merk

Ja precies maar wanneer heb jij voor het laatst iemand horen vragen om een verstelbare moersleutel? Zo heet een Bahco namelijk ;)

Helihabit zei:
Om metaal in kunststof te borgen wordt (o.a.) loctite 425 gebruikt op basis van Cyano(acrylaat). Kortom, je hebt de juiste keuze gemaakt.

Bedankt Helihabit, daar heb ik wat aan! Kudo's!

Even zoeken, en
Loctite Website zei:
Loctite Assure 425 Threadlocker, Surface Curing, 20-gm. Bottle

This low strength, fast curing, cyanoacrylate adhesive is designed for locking metal and plastic fasteners

Mooi te weten dat ik het goed heb gedaan, en de juiste adviezen geef mbt locken van schroefjes in plastic...

Groetjes,

Ton.

Laatst bewerkt:
Back