Loctite Hysol

Zoals al eerder vermeld ben ik nieuw in de Jet-wereld en heb een paar waarschijnlijk zeer domme vragen. :confused:

- Ik zie dat de Loctie Hysol lijm veel wordt gebruikt,
Zou iemand me uit kunnen legen waarom? Ik bedoel wat is er nou precies anders aan dit knetter dure spul ten opzichte van gewone Zapp 30 min. epoxi of iets in die geest??? Is het sterker? Hecht gewone epoxi niet goed op de kunststof van huidige modellen?

- Het verlengen van de servo kabels zie ik veelvuldig gebeuren door/met vaste verleng kabels in plaats van op maat solderen.
Waarom is dit, is dit veiliger/beter??
Vind het namelijk zwaar irritant want de "vaste" verleng kabels zijn altijd net te kort of net te lang........

Sta op het punt om m'n vervolg project op de Habu te gaan bouwen en ben zeg maar de laatste voorbereidingen aan het treffen voordat ik mezelf op ga sluiten in m'n hobby hok ;)

Alvast bedankt,

Ed

Hey edwin,

Hysol blijft zitten op de plaats waar je het aanbrengt, das erg makkelijk bij het lijmen op moeilijk bereikbare plaatsen.
En het is lijm die in de grote luchtvaart ook gebruikt wordt.
Wat mij betreft volstaat epoxy met microballoons ook alleen is t wat meer geklooi om t op zn plek te houden!
Een goede lijmverbinding is toch grotendeels afhankelijk van de voorbereiding van de verlijmen oppervlaktes

Vwb de servoleads Ik kies altijd voor solderen, ben je 100% zeker van een goede verbinding.
En inderdaad, dan zijn ze altijd op lengte ipv net te kort if net te lang! :-)

T is dus maar net wat je fijn vindt lijkt me.

Kijk ook eens naar plastidip! Wereld spul! Ik heb t ook weer van een ander maar je kunt daar zo mooi je soldeerverbindingen mee isoleren!

Hey edwin,

Hysol blijft zitten op de plaats waar je het aanbrengt, das erg makkelijk bij het lijmen op moeilijk bereikbare plaatsen.
En het is lijm die in de grote luchtvaart ook gebruikt wordt.
Wat mij betreft volstaat epoxy met microballoons ook alleen is t wat meer geklooi om t op zn plek te houden!
Een goede lijmverbinding is toch grotendeels afhankelijk van de voorbereiding van de verlijmen oppervlaktes

Vwb de servoleads Ik kies altijd voor solderen, ben je 100% zeker van een goede verbinding.
En inderdaad, dan zijn ze altijd op lengte ipv net te kort if net te lang! :-)

T is dus maar net wat je fijn vindt lijkt me.

Kijk ook eens naar plastidip! Wereld spul! Ik heb t ook weer van een ander maar je kunt daar zo mooi je soldeerverbindingen mee isoleren!

Bedankt Mel,

Maar is dat hysol nou uiteindelijk dan ook sterker dan gewone epoxi?
Als alleen het niet "druipen" de grote plus is dan denk ik dat ik fijn bij m'n 30 min. geklieder blijf :D
Dat ze het in de grote luchtvaart ook gebruiken, die link vat ik niet, in de grote luchtvaart vliegen ze ook op auto pilot, dat wil je toch ook niet met je model :-) Zijn in mijn ogen echt 2 verschillende dingen/werelden.
Ik vlieg beroepsmatig ook model alleen dan met modellen van enkelen miljoenen per stuk, zou er niet aan moeten denken dat ik onderdelen van deze modellen zou moeten gaan kopen voor m'n hobby want dan vloog ik waarschijnlijk nooit meer wegens per direct faillissement ;)

Dat plastidip dat ga ik uitproberen klinkt als super tip!! Thanks ;)

Tja, in de grote luchtvaart hebben ze ook stewardessen aan boord....

Ik gaf het zo aan om het kwaliteitsniveau van hysol duidelijk te maken! :-)

Hieveel sterker t is, geen idee maar ben er zeker van dat epoxy met glasmat/microballoons zeker voldoet!

- Het verlengen van de servo kabels zie ik veelvuldig gebeuren door/met vaste verleng kabels in plaats van op maat solderen.
Waarom is dit, is dit veiliger/beter??
Vind het namelijk zwaar irritant want de "vaste" verleng kabels zijn altijd net te kort of net te lang........
Of zelf op lengte maken met een stekker setje en tang.

Ook een optie.

Daar ben ik niet handig genoeg. Voor, ik heb altijd ruzie met die dingen :-)

Hahahha, jep ken het probleem, ben lichtelijk gehandicapt met iets te grote handjes zeg maar :-)

Dus gewone 30 min. epoxi met micro ballon's en op lengte solderen. Schilt ook mooi stukje wacht tijd met drogen van de hars :-)

Bijna alles compleet nu, dus kan aan de gang met de opvolger van de Habu :-)

Als je grote handjes hebt, kun je het solderen beter even door een prof. laten doen ! Ik heb laatst ook een kistje verspeeld door een zogenaamde koude las.

De soldering springt dan spontaan los bij trilling of belasting terwijl hij er ogenschijnlijk goed uitziet.

Back