Loctite of secondenlijm ook goed???

De KDS450S heli is voor de eerste keer gecrashd bij de tweede lipo al. Ik werd gestoken door een daas en sloeg hem weg en dus even controle weg, en crash, en 30 euro schade.

Nu ga ik de onderdelen monteren en zag in de handleiding dat ik Loctite 340 moet gebruiken. Dit is niet gemakkelijk te vinden. Wat zou een alternatief kunnen zijn. Zelf heb ik een boutje in plastic gedraaid en geborgd met secondenlijm als test. Dit was weer zonder schade los te schroeven. Is dit verstandig bij een heli of hebben jullie betere alternatieven.

Ga in elk geval vanavond eens bij de automaterialenhandel kijken of die iets hebben wat er op lijkt.

Groeten Henny

in kunststof kun je evt secondelijm gebruiken
wanneer je in alu of staalt schroeft moet je altijd loctite gebruiken. Liefst wel een type dat je nog loskrijgt zonder al teveel geweld.
Er zitten veel hoogfrequente vibraties in een heli die alles lostrillen dus vandaar heb je loctite nodig.

Schroefjes in plastic, helemaal met niks behandelen, de secondelijm maakt de schroef aleen maar onzuiver in zn draad..

Verder, locktite, treadhlock, tis allemaal goed, als het maar blauw is.. tegenwoordig zijn alle zachte soorten locker blauw..

Die 340 is een universele lijm voor het verlijmen van metalen. Deze lijm kan worden ingezet op metalen onderdelen welke zijn voorzien van een dunne oliefilm.
Ik snap niet dat deze word geadviseerd :rolleyes:

staal in kunststof : niets
staal in staal licht geborgt : 222 ( rose )
staal in staal gemiddeld geborgt : 242 ( blauw )
staal in staal sterk geborgt : 270 ( groen ) niet normaal te lossen , verhitten tot 170 graden wil helpen

staal in kunststof niet te vast draaien , anders komt het hele spul los door kapot gedraaid kunststof , dan kan je evt een druppie ce pakken.

:proost:

Hey

Ik heb hier een potje tl-262 staan, zou die te gebruiken zijn ipv 270?
Ik wil hem gebruiken om de pinion op de motoras te lijmen bij mijn HK-250 maar twijfel een beetje of dat gaat werken.

Groeten

Het is zo dat het eerste cijfer geeft aan wat voor toepassing het is.
2 is schroefdraad borging
5 is afdichting gassen en vloeistoffen
etc etc
de volgende 2 cijfers de mate van sterkte van de toepasing.
dus 62 is ( komt hier in ned niet veel voor ) behoorlijk sterk , net onder de 270 dus niet echt geschikt als je het nog normaal los wilt krijgen. stoken tot temp boven de 150 graden wil wel werken.
:teacher:

Hey

Het potje komt ook van HK.

Maar als ik het goed begrijp gaat hiermee mn pinion niet meer loskomen? secondelijm en epoxy hebben tot nu toe gefaald en heb weinig zin om iedere keer heel de heli uit elkaar te halen :P

Hey

Het potje komt ook van HK.

Maar als ik het goed begrijp gaat hiermee mn pinion niet meer loskomen? secondelijm en epoxy hebben tot nu toe gefaald en heb weinig zin om iedere keer heel de heli uit elkaar te halen :P

Nou, of je pinion nu niet meer los gaat komen staat te bezien. Deze Loktite is een borgmiddel, ofwel een middel om het bevestigingsmiddel (het boutje dus) mee te borgen.

Of het sterk genoeg is om het pinion op zijn plek te houden is dus vraag twee, zelfs als je de sterkste borglak gebruikt. Heeft niet zozeer te maken met de afschuifsterkte van het middel, meer met de plastische vervorming onder druk, en dat treed op als je een tandwiel op een as vast wilt zetten op deze manier

Loktite heeft wel middelen voor "cylindrisch bevestigen" ofwel het vastzetten van klem en perspassingen, maar dan moet om te beginnen de passing al goed zijn. Weet daar zo uit het hoofd geen nummers van.

Groet, Bert

Hey

Het gaat bij mij om de originele T-rex 250 moter met de originele pinion, toen ik deze kocht is mij verteld dat ik hem met groene locktite vast moest zetten aangezien er geen borgschroefje op zit.

Maar dit blijkt dus niet zo te zijn?

Hoe moet ik die pinion dan vastzetten? want ik wil ondertussen eens een keer vliegen...

kijk dan naar de 6 serie
603 of 648
Maar wel een raar verhaal dat dit door een schuif passing vast moet blijven zitten.
Proberen kan geen kwaad , goed ontvetten licht schuren en spul monteren met jou groene , en laten uitharden een uurtje.
Maar hoe denk je hem bij slijtage te vervangen ?

Maar wel een raar verhaal

Dat heb ik wel vaker bij die winkel :rolleyes:

De pinion klemt van zn eigen wel een klein beetje, maar lang niet genoeg om de main gear rond te slingeren :(

Maar als hij ooit verslijt heb ik nog een 3900kv moter klaarliggen ;)

Maar ik ga die 262 eens proberen, laat hier wel weten hoelang die het volhoud !

Groeten

Dat heb ik wel vaker bij die winkel :rolleyes:

De pinion klemt van zn eigen wel een klein beetje, maar lang niet genoeg om de main gear rond te slingeren :(

Maar als hij ooit verslijt heb ik nog een 3900kv moter klaarliggen ;)

Maar ik ga die 262 eens proberen, laat hier wel weten hoelang die het volhoud !

Groeten

kijk anders eens voor een andere pinion die wel een borgschroef heeft.

Hey

Dat word de volgende stap als dit niet werkt! Maar ik probeer het eerst met de materialen die ik al heb ;)

Groeten

Hey

Inmiddels al 3 accu's leeg gehovert en hij houd nog steeds!
Nou zit alleen de rest los ivm tuinstoel :rolleyes:

Groeten

Ik had bij mijn Trex250 kit ook een klein busje van dat groene spul. Weet niet meer precies wat de naam is. Maar dat zou bedoeld zijn om de pinion op de motoras te "lijmen". Met de nodige achterdocht toch maar gedaan.
Zit nu nog steeds muurvast. :mrgreen: Hoop niet dat het ooit nog los moet...

Willem.

R48 is dat potje groene slijm..
Zelf lijm in mn tail pulleys met 2701 vast op de assen.. werkt prima..

Back