Loctite pinion vervangen ?

Hallo, ik loop tegen een klein probleempje aan, de pinion was wat los, en iets naar onder gezakt.
Zat vanaf het begin goed vast, nu al langer als een jaar.
Bekijken jullie dit ook af en toe? of vervangen jullie elk jaar de loctite?, ik gok maar wat.
Hoe lang blijft dat spul gegarandeert zitten?
b.v.d. groeten

Ik controleer na elke dag vliegen of alles nog goed zit en of alles vast zit tijdens het schoonmaken.
De loctite vervang ik eigenlijk nooit mits alles nog goed vast zit en of niet vervangen hoeft te worden

mvg Qibis

Welke locktite gebruik je?
Ik heb er 262 van hobbyking opzitten en dat zit nogsteeds muurvast! (alleen nog niet langer als een jaar)

Groeten

Het was een potje rooie loctite van CopterX, alleen op de inbus-schroef toegepast.

Ja, die 262 heb ik nu ook besteld, die 242 is waardeloos, meer als opvul-smurrie te gebruiken.

Als je gewoon even naar de Gamma gaat en Bison Lockbond (blauw) haalt heb je prima spul voor je heli.
Hoef je niet helemaal voor naar hongkong.
Rood moet je eigenlijk nooit gebruiken op draad verbindingen in een heli die weer los moeten.

Als je gewoon even naar de Gamma gaat en Bison Lockbond (blauw) haalt heb je prima spul voor je heli.

Dit is volgens mij even sterk als de 242 van HK, bleef mijn pinion niet mee zitten iig!
Voor de rest van de heli gebruik ik hem wel, werkt gewoon goed!

Ook bij de rest van mijn heli werkt die 242 niet, ook al doop ik de schroef er half in.

Sja ik vind het ook belachelijk, een pot loctite uit hongkong te bestellen,
Alleen heb je wel een hele grote pot voor 1 dollar! ( exl verzend ).
De prijzen in de locale hobbyshop zijn nog belachelijker, voor een mini potje 8 euro ???

Maarre handige tip van Eric, voor de mensen die nog geen smurrie in huis hebben.
Er zweven nog wel meer goeie tips op dit forum rond, erg handig zo een forum.

Zit die pinion gewoon op een rond asje.....
Dan kan je waarschijnlijk zien waar het stelschroefje het asje raakt, zeker als hij doorslipt.
vijl er (of dremel) een heel klein plat vlakje aan, en zet daar je stelschroef vast (met normale lockbond).
Komt hij nooit meer los.
Als je er zeker van wilt zijn dat je geen vijlsel in je motor krijgt,
prik het motorasje door een plastic zakje en sla het zakje om je motor voordat je gaat vijlen.

Grt,
Eric

Hoef je niet helemaal voor naar hongkong.
Rood moet je eigenlijk nooit gebruiken op draad verbindingen in een heli die weer los moeten.

Die heb ik hier ook, is ook wat dikker dan loctite; dat beviel me wel. Of zou dat door de kou gekomen zijn?

Back