Loctyte extra vast, hoe los te krijgen?

• Topicstarter Topicstarter Stevel
  • Startdatum Startdatum
S

Stevel

Guest
Hallo,

Heb een klein probleem heb een imbus met loctyte vastgezet. Dat is dus ook echt vast. Wie weet een manier om deze weer los te krijgen zonder hem over de kop te draaien, (wat nu gaat gebeuren waarschijnlijk).

Met een brander gaat niet lukken omdat dan mijn diff. gaat smelten.

Heeft iemand een idee? anders zit er niks op om mijn diff. te slopen :?

Bedankt maar weer dan, steven

Hoe bedoel je dat precies dan Hans? Kruipt kruipolie in dit geval dan ook waar het niet gaan kan, namelijk het schroefdraad in ofzo? Wat moet je precies doen?

Stevel zei:
Met een brander gaat niet lukken omdat dan mijn diff. gaat smelten.
Misschien een (niet uitgeprobeerd) idee: Een soldeerbout op de inbus? Dan kan exact alleen de inbus verhitten zonder meteen de omgeving in koolstof te veranderen ;)

[topic verplaatst naar verlijming en constructie]

Ik heb hetzelfde gehad met een vliegtuigmotor. Ik heb toen de gaten van de imbusbout heel goed schoongemaakt en daarna een nieuwe, stak passende imbssleutel gekocht. Daar een (waterpomp)tang op zetten en dan met schokken proberen los te draaien.

Laurens

En dan het allerbelangrijkste na het warm maken, de goed passende imbussleutel, dus niet zo eentje die je in je bouwdoos vaak aantreft.

Misschien nog beter, de inbus warm stoken en direkt proberen los te draaien.
Hierdoor voorkom je dat je inbus afkoelt voordat je de inbussleutel in de kop hebt gestoken.

In een vergelijkbare situatie heeft bij mij een TORX van een maatje groter een keer uitkomst geboden.
Een TORX uitzoeken die er net niet inpast, en die er voorzichtig 'inslaan' / 'intikken'.
succes!
(oja, ik vervang meestal inbus boutjes (juist de kleinere maten) voor een hardheid die niet gelijk bij een beetje 'belasting' kapot draait)

Back